مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انعقاد تفاهمنامه مشترک بین اداره‌کل استاندارد استان و دانشگاه صنعتی کرمانشاه با هدف بسترسازی برای تدوین استانداردها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 13 October 2015
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انعقاد تفاهمنامه مشترک بین اداره‌کل استاندارد استان و دانشگاه صنعتی کرمانشاه با هدف بسترسازی برای تدوین استانداردها خبر داد.

محمودرضا نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل استاندارد کرمانشاه و دانشگاه صنعتی استان خبر داد و آن‌را در راستای برنامه‌های مدون این دو نهاد عنوان کرد.

وی استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات متقابل در زمینه بسترسازی تدوین استانداردها، حمایت از ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع در دانشگاه و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه و پژوهش‌های تولیدمحور دارای قابلیت استانداردسازی را از اهداف انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک مذکور برشمرد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان داشت: در راستای دستیابی به اهداف ترسیم‌شده در سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران، همکاری نهادهای علمی، فناوری و اجرایی در زمینه‌های علمی، فنی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی ضروری است و می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کوتاه‌مدت و بلندمدت، نقش مهمی داشته باشد.

نیازی مشارکت در تدوین و تجدیدنظر استانداردهای ملی را از جمله مفاد تفاهم‌نامه فوق دانست و افزود: در این راستا توجه به اهمیت جایگاه استاندارد و استانداردسازی و نیاز به نهادینه کردن فرهنگ آن در جامعه می‌تواند برای دستیابی به اهداف ترسیمی راهگشا باشد.

وی مشارکت در تدوین و تجدیدنظر پیش‌نویس استانداردهای بین‌المللی، ‌زمینه‌سازی اخذ پروانه کارشناسی استاندارد در حوزه تدوین استانداردهای ملی برای اساتید دانشگاه و مشارکت آنها در این امر را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه برشمرد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: جهت‌بخشی به پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و پروژه‌های پژوهشی در دانشگاه در راستای تدوین استاندارد و حمایت از آنها، ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در استان و... نیز از دیگر مفاد هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار