یادداشت ارسالی
بزرگواری باید بداند؛ همانگونه که مردم و افکار عمومی وفای به عهدش (۲ دور کافی است) را نشانه‌ی پس زدن قدرت و بی اعتنایی به دنیا قلمداد کردند بی گمان حضورش را نیز بیانگر وسوسه‌ی نفسانی، دنیا دوستی و قدرت طلبی خواهند دانست.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 18 June 2023

پس از کش و قوس های فراوان بالاخره سید علی محمد بزرگواری با انتشار بیانیه ای حضور خود در انتخابات را به صورت رسمی اعلام کرد که این اعلام حضور با برخی واکنش های موافق و مخالف همراه بوده است .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسین رهی ، فعال فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی نوشت :

بسم الله و هو المستعان
آغاز می‌کنم مکتوبه خویش را با کلام صریح نورانی وحی؛
«عَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»
"بسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما بد است؛ و خدا [مصلحت شما را در همه امور]می‌داند و شما نمی‌دانید. "
و، اما بعد.
شاید کمتر کسی در کهگیلویه بزرگ، خصوصاً سیاسیون، فعالان مدنی، کاربران شبکه‌های مختلف اجتماعی و مجازی پیدا شود که این جمله تاریخی را نشنیده باشد؛
""برای هر فرد ۲ دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی کافی است"" کافی برای ابراز وجود، فرصت مکفی در جهت تعریف برنامه‌ها و ترسیم چشم انداز آینده (کوتاه مدت و بلند مدت) و به سرانجام رساندن آنها.
جمله‌ی قصار مورد بحث که تحسین همگان را برانگیخته بود در کمال تعجب و ناباوری در گوشه و کنار و تشکیل جلساتی که از نظر آقای بزرگواری می‌گذشت زمزمه‌هایی مبنی بر نقض و شکستن آن از سوی بیان کننده اش به گوش می‌رسید که انتظار می‌رفت پس از آن جلسه ناامید کننده در روز ۲۷ خرداد که با حضور ایشان در نزدیکی فلکه جهاد انجام شد آنگونه که چندی قبل تحت عنوان پایانی بر گمانه زنی‌ها عدم حضورش را اطلاع رسانی کرده بود انتظار می‌رفت این بار نیز چنین کند که برعکس عمل نمود.
آری؛ سید علی محمد بزرگواری در ایام تبلیغات دور هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی این سخن طلایی را به کرات در محافل خصوصی، جلسات و محافل تبلیغاتی تا نطق‌های انتخاباتی با طنین بلند در جهت فرهنگ سازی سیاسی و طعن و تنبه دیگران فریاد زد.
این جمله کوتاه می‌توانست بر تارک تاریخ زرکوب باشد تا بعنوان یک سرفصل و کتابچه‌ی ارزشمند برای همه سیاسیون در حوزه‌های انتخاباتی مختلف نصب العین باشد. به همین دلیل بود که در یادداشتی در سال ۹۴ به آن پرداختم و عنوان نمودم "شایسته است قبل از اعلام فرد پیروز انتخابات دور دهم، کاپ اخلاق سیاست را به سید علی محمد بزرگواری اهداء نمایند."
در آن یادداشت آوردم؛ اما قبل از آغاز ثبت نام دور دهم، نماینده محبوب مردم آن را یادآور شد و بعنوان عهد با مردم، برگ زرین دیگری برافتخارات خویش افزودند.
آری او انصراف داد تا در دنیای بی رحم قدرت و قدرت طلبی به سیاسیون درس اخلاق دهد و از طرفی دیگر ضمن فرهنگ سازی ، در جهت تحکیم جایگاه شورای محترم نگهبان نیز گام بردارد. چراکه عده‌ای کوته بین و مغرض، رد صلاحیت‌های گسترده را شرط لازم پیروزی حاج آقا در این دوره می دانستند که این خود توهینی بزرگ و آشکار به شورای محترم نگهبان بوده و هست که با عرض تأسف همچنان این شائبه وجود دارد نشان به این نشان که برخی از موافقین حضورش چنین می‌گویند؛ او را از بالا خواسته اند.
بعد از بیانیه اول انصراف، اصول گرایان که تا آن زمان خاموش بودند! برآن شدند تا وارد عمل شده و چاره اندیشی کنند.
جلسات در دهدشت پس از ساعت‌ها بحث و جدل با دغدغه و دلهره با حواشی نیز همراه بود که خروجی آن اعلام بیانیه‌ای بود که مصرانه خواهان حضور حاج آقا درصحنه بود و در سایت‌ها نیز منتشر شد.
اما نکته قابل تأمل اینکه همزمان با این رایزنی ها، ایشان فارغ از همه مسایل و امورات دنیوی در سفر به عتبات و عالیات در فضای روحانی و معنوی سیر می‌نمود.
بیانیه دوم عدم حضور آقای بزرگواری درست در پاسخ به درخواست‌های مکرر مردمی و جبهه‌های اصول گرایی در سایت‌ها منتشر شد ، اما دوستان سیاسی اش تنها چاره کار را فشار همه جانبه بر ایشان دانستند !
همگان دیدند که بله، سید علی محمد بزرگواری افسار اسب سیاست و قدرت را رها، چکمه‌های سیاسی را آویزان و چهار گوشه تشک را بوسید و کنار رفت و به تعبیر خودش آردش را بیخت و الکش را آویزان.
اینگونه بود که در سپهر سیاسی و جغرافیای عشیره‌ای و منطقه‌ای کهگیلویه بزرگ و استان کهگیلویه و بویراحمد ماندگار شد.
به یقین، این رفتار منحصر به فرد (وفای به عهدش در عدم ثبت نام) از جانب همگان حتی مخالفین سیاسی و بعضاً منطقه‌ای بزرگواری، مهر تأیید و تضمینی بر اعتبار، محبوبیت، صداقت سید علی محمد بزرگواری بود، هست و خواهد بود.
اما بر اساس مطلب منتشره به تحریک عده‌ای اندک، فیل حاج آقا یاد هندوستان کرد و سودای بازگشت به دنیای سیاست نمود آنهم به بهانه و توجیه درخواست مردمی ! که در اینصورت باید واقف باشد که حضورش به مثابه‌ی کوره‌ی بزرگی از آتش است که تمام گذشته و اندوخته هایش خاصه اعتبار، محبوبیت، اخلاق‌مداری و صداقتش را ذوب کرده و به دره می‌فرستد حتی به احتمال ، بعد از پیروزی در انتخابات.
باید بداند؛ همانگونه که مردم و افکار عمومی وفای به عهدش (۲ دور کافی است) را نشانه‌ی پس زدن قدرت و بی اعتنایی به دنیا قلمداد کردند بی گمان حضورش را نیز بیانگر وسوسه‌ی نفسانی، دنیا دوستی و قدرت طلبی خواهند دانست.
قابل تأمل است که تنها بهانه‌ی حضورش بیان درخواست‌های مردم‌ی است، اما نه از سوی مردم بلکه با لطائف الحیل آنهم از سوی همان عده‌ی اندک که در صورت لزوم بعداً بیشتر به آن خواهم پرداخت.
در باب بهانه و توجیه قرار دادن درخواست‌های مردمی فعلا به یک نکته اشاره کنم که در جهت راستی آزمایی موضوع فقط یک نفر را مصداقی نام ببرند که در این خصوص درب خانه خود حاج آقا بزرگواری را به صدا درآورده باشد.
اما جلسات مدیریت شده آنهم با خواهش و تمنا و دعوت‌های چند باره به بهانه هم اندیشی که به زعم باطل خودشان مثلا زیرکانه و البته مزورانه پس از تشکیل جلسه با دستور کاری دیگر!
آیا این کار عوام فریبی نیست؟
بد اخلاقی نیست؟
و ...؟
در حالیکه در سال ۹۴ که انصراف داد، نماینده مردم بود و درخواست‌های مردمی و جبهه اصولگرایی از شهرستان‌های ۴ گانه تا استان و مرکز کشور بسیار بیشتر، جدی تر، عملی‌تر و امکان پذیر‌تر بود.
حسن ختام کلام.
من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
عندالزوم ادامه دارد ...

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
جناب رهی شما در اندازه ای نیستید که به بزرگواری توصیه نمایید .قطعا درخواست‌های متعدد ازاقشار مختلف مردم جهت حضور ایشان بوده که دردودوره گذشته جز دروغ و دروغ ازوکلای خود نشنیدند و قاطبه مردم را فراموش وبه لیدرهای منفعت طلب همچون شما چسبیدن
ساعد محمدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
الکی خودتان را خسته و گنه بار نکنید لیدرهای همه نامزدها آدمای تکراری و منفعت طلبی هستند ما که دیگه خسته شدیم از همشون ولی اگر شرایط اقتصادی کشور خوب بود موحد آدم قدری بود کارکن و به درد بخور و کار کشته هست ... مسلط بر قوانین و جربزه دار هست ...
سیدمصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
درود جناب رهی عزیز
درود به شما که نقطه ضعف بزرگواری را به صراحت بیان کردید. بزرگواری که همیشه میگفت من صداقت دارم من آخرتم را به دنیا نمیفروشم اما زیاد طولی نکشید که صداقت نصف و نیمه اش بر همگان اثبات شد. اولین جلسه بزرگواری در مجموع ۱۴۰ نفر هم نبودن، همین جلسه اندک از سوی سادات نشان داد که شخص بزرگواری حتی در ایل خودش هم کسی را ندارد البته بجز چندنفر خاص که در دورهای گذشته هم سرش را به باد دادند....
بزرگواری نباید فریب اندک افراد دور و برش رو میخورد، حیف که وارد صحنه شد و هر چه بافته بود را رشته کرد
ابراهیم ابوطالبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
جناب رهی من شما رو نمیشناسم و توفیق زیارت شما رو نداشتم اما این یادداشت شما رو قبول دارم، بله همه میگفتن بزرگواری آدم راستگویی هست، منفعت طلب نیست اما چرا زیر حرفش زده؟ مگه نگفته بود دیگه تا عمر دارم وارد دنیای پلشت سیاست نمیشم پس چرا دوباره وارد شد؟
ایشون که تا دیروز از سردار هاشمی حمایت میکرد چی شد که خودش اومد؟ خب اومده دنبال منفعت خودش
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
دوست عزیز حظور حاج آقا در عالم سیاست حاصل اندیشه و تفکری است با تجربه سی سلله که رندانه تجربیات خود را به کار بسته و همان طور که سالها از اتحاد اصلاحات جلوگیری کردند تا پیروز میدان باشند و عده زیادی حسرت به دل دار فانی را وداع گفته و عده زیادی با خاطرات تلخ ان دوران شب و روز می گذرانند این بار با فعال کردن گورهان اطلاعات عملیات خود و با همان طرفند ساده اما کارگشا همزمان هم پیروز کارزار سیاست هستند هم قداست آقای بزرگواری را در نزد افکار عمومی و ملی با تفاسیری این چنینی و آنچه در آینده به وقوع خواهد پیوست دچار خدشه می نمایند و خود یک یگانه ممتاز و متمایز عرصه قذرت و اخلاق خواهند ماند
ای کاش این قوم عاقل و دانا و سیاست مدار برای یکبار منافع فردی را کنار گذاشته و به کسانی که در طول ۶سال بارها خط و سیر و دوست تریبون عوض می کنند اجازه نمی دادند با آینده فرزندان و نوه های آنها بازی کند
و اگر سد کلات را داشتیم هرگز جنازه سرد فرزندان این قوم از مرز و دریا برای خانواده هایشان هدیه نمی آمد و زنان و دختران ما برده های کاری استان های همجوار نمی شدند
شخصیت حقیقی همه افراد قبل و حال که علاقه به کرسی خلافت کوفه دارند مورد احترام است ویژه این سید محترم اما ای کاش آنچه باعث حرکت زبان و قلم در گداخته شدن تنور قدرت طلبی می شود صداقت و آینده گری و حقانیت باشد نه منفعت و تنفر و کدورت
محمود
|
United States of America
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
آقای رهی به قسم جلاله پشاور دهنده ات هم اشاره میکردی بد نبود بنده خدا این همه عظمت شکوه و جلال ۶ماه مونده به انتخابات را در دهدشت ندیدین از او خواستن ولی کی از از سردار شما خواست سادات هستی حداقل به اصالت احترام بزار .تکر نشه وگر نه گفتنی‌ها زیاد است در وجه سردارت و خودت حاج آقا با سردار رفاقت دارد نه رقابت تو بی‌خبری آرام باش باخبر میشی بزودی
رسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
آقای رهی چرا نگرانی... برای عدل هاشمی نگرانی؟ اول مطمئن باش اگر هاشمی خودش تنها کاندید باشد قبول نمیشود چرا که مقبولیتی ندارد واین در عدم اعتماد مردم و شکست ایشان نشان داده شد... محبوبیت و مقبولیت آقای بزرگواری وموحد در بین مردم کهگیلویه دست یافتنی نیست
ازچرام
|
Germany
|
۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
احسنت بر آقای رهی که تمام ناگفته ها رو گفتن واقعا بزرگواری بخاطر این تصمیم که مجددا ورود کرده به انتخابات هرگز خودش رو نخواهد بخشید کسی که بارها درتمام محافل اعلام کرده بود که محاله دیگر درسیاست حاضربشه اما آیا واقعا مردم بهش فشار آوردند بالفرض که درست هم باشد اعتبار وارزش خودش چی واینکه ایشان یه روحانی هستن ودروغگویی از نماد اسلام بودن دور هست وایشون هرگز نبایددرجبهه سیاسی اعلام حضور می‌کرد واین رو هم بدونن هیچ مقبولیتی ومحبوبیتی و آرایی دربین مردم ندارن وبهتره که حرفش رو پس بگیره که بعدا پشیمانی سودی ندارد ایشون اگه واقعا دلسوزهست ومیخواد کاری بکنه برای این مناطق بره تو روستاها دنبال کارهای دینی وشرعی و سیاست وکارهای زیربنایی واجرایی رو بسپاره به اهلش
امیر
|
Finland
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
رهی فکر میکند نقطه ضعف بزرگواری را میداند و با این حرکت اونو وادار به عقب‌نشینی میکنه. تا چندروز پیش میگفت بزودی معلوم میشه که از بین هاشمی و بزرگواری یک نفر میاد حالا که تمام آرزوهاش نقش برآب شد برآشفت. بزرگواری با این هجمه ها عقب نمیره وتا آخر هست. گول این نقشه ها را نمیخوره که محبوبیت و‌دین و قولهایش را هدف قرار بدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار