کرمانشاه بر اساس آمارهای موجود ۳۶ نقطه آسیب پذیر دارد که نیازمند ساماندهی و انجام اقدامات فرهنگی است موضوعی که کارگروه آسیب های اجتماعی و گروه های جهادی به دنبال آن هستند.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 18 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر یحیی بیابادی: کرمانشاه با بیش از یک میلیون شهروند نهمین شهر پرجمعیت و یکی از کلان‌شهرهای کشور است.

سکونت و زندگی بیش از ۳۵ درصدی کرمانشاهیان در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار شرایط را در شهر کرمانشاه به سمتی برده است که آسیب‌های اجتماعی به وضوح در برخی محلات کرمانشاه قابل مشاهده است.

حل مشکلات در مناطق محروم و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه و به ویژه کلانشهر کرمانشاه نیاز به همراهی گروه‌های جهادی فعال در مناطق دارد.

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و دبیر کارگروه آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه در نشست همفکری و تبادل نظر با فعالان گروه‌های جهادی فعال در شهر کرمانشاه اظهار کرد: گروه‌های جهادی نوک پیکان حل مشکلات مردم در مناطق محروم و حاشیه‌ای هستند که باید به آنها به عنوان حلقه‌های میانی توجه ویژه داشت.

کارگروه آسیب‌های اجتماعی پیگیر مشکلات مردم است

وی ادامه داد: در مجموعه تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و با عنوان کارگروه آسیب‌های اجتماعی استان کرمانشاه به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولین پیگیر مشکلات مردم و گروه‌های جهادی فعال خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: برخی مواقع نیاز است که مطالبات مردم و همچنین خواسته‌های یک مجموعه جهادی در شهر کرمانشاه از مسئولین مطالبه و پیگیری شود که یکی از برنامه‌های کارگروه آسیب‌های اجتماعی همین پیگیری و مطالبه خواهد بود.

وی افزود: مجموعه سازمان تبلیغات در کشور دبیری کارگروه آسیب‌های اجتماعی را بر عهده دارد و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده شاهد کاهش روزانه و بلند مدت آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

صدور مجوز به گروه‌های جهادی تبلیغی

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: مجموعه گروه‌های جهادی می‌توانند با مراجعه به سایت طوبی در خصوص ثبت گروه جهادی تبلیغی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی اقدام کرده و در زمان کوتاهی مجوز فعالیت به همراه شناسه ملی از این مجموعه دریافت نمایند.

دبیر کارگروه آسیب‌های اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: برای استان کرمانشاه به عنوان آسیب پذیرترین استان کشور کارها و برنامه‌های خوبی تدارک دیده‌ایم که جشنواره «محله همدل» و «نشر خوبی ها» از نمونه‌های این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به کمبود آموزش و توانمندسازی در شهر کرمانشاه، یادآور شد: آموزش و توانمندسازی نیروهای فعال و همچنین تجربه نگاری بحران‌ها برای حل سریع‌تر و مؤثرتر بسیار لازم و ضروری است.

در این نشست برخی فعالان جهادی محلات به ارائه نظرات و طرح مشکلات پرداختند.

کمبود زیرساخت اصلی ترین مشکل محلات محروم کرمانشاه است

از موارد مهم مطرح شده در این نشست می‌توان به کافی نبودن زیرساخت‌های آموزشی، رفاهی، ورزشی، تربیتی و حتی مذهبی و دینی همچون مسجد اشاره کرد.

دیگر مساله مهمی که به عنوان یکی از اصلی ترین آسیب‌ها در محلات محروم ذکر شد، فعالیت مغازه، گاراژ و یا نفراتی با عنوان ضایعاتی در محلات بود که مورد تاکید خیلی از غعالان قرار گرفت.

اعتیاد و بیکاری نیز به عنوان ۲ پایه و اساس از مشکلات این محلات عنوان شد که برای حل آن نیازمند توجه و عزم ویژه است.

مطالبه‌گری با رعایت انصاف باشد

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه در معضلات شهری بن بست نیست و به حل مشکلات و معضلات امیدواریم، اظهار کرد: مطالبه‌گری باید با رعایت انصاف و عدل باشد و در کنار اتفاقات بد و کاستی‌ها، نقاط قوت و کارهای خوب هم نقل شود، تا خدمات مثبت زیر سوال نرود.

وی ادامه داد: همدلی و همراهی مردم و مسئولین و همچنین گروه‌های جهادی کارها و معضلات سخت را حل خواهد کرد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به وجود ۸۵۰ روستا و ۳۶ نقطه مساله دار در شهرستان کرمانشاه، تصریح کرد: آمار مشکلات در شهرستان کرمانشاه کار را سخت کرده اما امیدوار به حل مشکلات هستیم و ساماندهی محله آقاجان را استارت کار ساماندهی مناطق در کرمانشاه می‌دانیم.

وی ادامه داد: در ادامه ساماندهی مناطق کم برخوردار در شهرستان کرمانشاه، ساماندهی روستای ده پهن در دستور کار قرار گرفته و در مرحله نخست فاضلاب این منطقه در حال ساماندهی است.

آمویی به تولید بیش از ۷۰۰ تن زباله به صورت روزانه در شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برخی مشکلات نیاز به همفکری و چاره اندیشی دارد.

وی همچنین به ضایعاتی‌ها به عنوان یک معضل در دل محلات محروم اشاره کرد و افزود: باید این مشکل حل شود و برای آن برنامه‌های خوبی اندیشیده شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار