مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به ترانزیت بالغ بر ۱۰۴ هزار تن کالا از استان طی دو ماهه امسال، افزود: از این مقدار ۹۲ هزار و ۷۵۱ تن از مرز آستارا و ۱۲ هزار و ۵۶ تن از مرز انزلی ترانزیت شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷ 19 June 2023

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به ورود ۳۸ هزار و ۱۷۳ تن کالا توسط ناوگان جاده ای از مرز آستارا که عمده آنها شامل عدس، جو و ذرت بود گفت: در همین زمان هم ۱۸۶ هزار و ۱۳۷ تن کالا شامل میوه و تره بار و انواع کاشی از مرز آستارا صادر شده است.

وی با اشاره به ترانزیت بالغ بر ۱۰۴ هزار تن کالا از استان گیلان افزود: از این مقدار ۹۲ هزار و ۷۵۱ تن از مرز آستارا و ۱۲ هزار و ۵۶ تن از مرز انزلی ترانزیت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ادامه داد: میزان ترانزیت ورودی کالا از مرزهای گیلان ۷۱ هزار و ۳۲ تن و به طور عمده آرد و گندم بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

نیک فهم یادآور شد: در این مدت ۳۳ هزار و ۷۷۵ تن کالا عمدتا سیب زمینی و چای نیز از مرز آستارا به خارج از کشور ترانزیت شد که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشت.

وی از افزایش ۳۰ درصدی واردات از مرزهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در دو ماهه نخست امسال ۹۷۶۱ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۵۷ دستگاه وارد مرز آستارا و ۱۱ هزار و ۸۳۳ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۹۱ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان میانگین تردد روزانه کامیون از مرز آستارا طی این مدت را ۳۴۸ دستگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پنج شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و ۱۸۰ نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در استان گیلان فعالیت دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار