مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال ۱۷ فقره آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان رخ داده که در چهار فقره خسارت جزئی وارد شده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 20 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم انشاالله کولانی اظهار داشت: امسال 17 فقره آتش‌سوزی در سطح عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داده که از این تعداد در چهار فقره خسارت جزئی به جنگل‌ها وارد شده و 9 هکتار را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه حریق رخ داده در مراتع و جنگل‌های استان در سال گذشته نسبت به سال 1400 حدود 98 درصد کاهش داشت گفت: یک مورد از آتش‌سوزی‌های سال گذشته قابل ملاحظه بود که البته خسارت آن نیز قابل توجه نبود.

کولانی با بیان اینکه 60 تا 70 درصد از حریق‌ها توسط گردشگران رخ می‌دهد عنوان کرد: در سطح منابع طبیعی استان 255 نقطه پرخطر وجود دارد که بیشتر از نقاط دیگر در معرض حریق هستند و به همین تعداد دیده بان در مناطق به کار گیری شده که در لحظات اولیه حریق علاوه بر اقدام اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: 70 نیرو در قالب گروه‌های گشت‌زنی در سطح منابع طبیعی استان حضور دارند اما برای حفاظت از این عرصه‌ها به همکاری و مشارکت مردم نیاز است.

کولانی با اشاره به اینکه آتش زدن پس چر مزارع از سوی بهره‌برداران و روشن کردن آتش توسط گردشگران از مهمترین عوامل ایجاد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان به شمار می‌رود افزود: شماره تلفن‌های 1504 و 139 به صورت شبانه‌روز آماده دریافت گزارشات مردمی در رابطه با تخلفات منابع طبیعی هستند.

وی با بیانی اینکه یک میلیون و 700 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در استان وجود دارد و با شروع فصل گرم سال حفاظت از منابع طبیعی امری ضروری است گفت: جلوگیری از فرسایش خاک، تأمین آب، تولید اکسیژن و کاهش آلودگی هوا تنها بخشی از مزایای منابع طبیعی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار