مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از تجویز یک میلیون و 970 هزار و 659 نسخه الکترونیک در سال 1401 توسط پزشکان استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 21 June 2023

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از تجویز یک میلیون و 970 هزار و 659 نسخه الکترونیک در سال 1401 توسط پزشکان استان خبر داد.


به گزارش تابناک همدان، فریبرز نیاستی اظهار داشت: تمامی پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان ضمن گرفتن حساب کاربری و دریافت آموزشهای حضوری و غیر حضوری؛ در طرح نسخه نویسی الکترونیکی مشارکت نموده اند.


مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ابراز داشت : تعریف حساب کاربری برای پزشکان در سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، آموزش نحوه انجام نسخه نویسی برای تمامی پزشکان و همکاران بیمارستانی و پاسخگویی آنلاین کارشناسان اداره کل بیمه سلامت به منظور رفع ابهامات و مشکلات و پرداختهای به هنگام حق الزحمه پزشکان در صورت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از عوامل موفقیت اجرای این طرح در سطح استان همدان بوده است و هم اکنون 100 درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان به صورت الکترونیک نسخه می نویسند.


 نیاستی گفت: پروژه نسخه الکترونیک در قالب زیر پروژه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان تعریف می‌شود و در سال 1401 تعداد یک میلیون و 970 هزار و 659 نسخه الکترونیک توسط 429 پزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت استان همدان صادر شد که از این تعداد ، یک میلیون و 970 هزار و 428 نسخه به صورت تمام الکترونیک و تعداد 231 نسخه به صورت نیمه الکترونیک بوده است و این یعنی در سال گذشته نزدیک به 100 درصد نسخ در استان همدان به صورت تمام الکترونیک تجویز شده اند. وی اظهار داشت : در سال 1400 تعداد یک میلیون و 260 هزار نسخه الکترونیک توسط 367 پزشک تجویز شد که تعداد 951 هزار نسخه به صورت تمام الکترونیک بوده است یعنی در سال 1400 ؛ 75 درصد نسخ به صورت الکترونیک صادر شده است.


مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از پزشکان عزیزی که معتبر و نزد بیماران و جامعه پزشکی شناخته شده هستند هم اکنون نسخه الکترونیکی تجویز می کنند گفت : در سال 1401 داروخانه های استان بیش از یک میلیون و 50 هزار نسخه الکترونیک پیچیده اند.


دکتر نیاستی ضمن درخواست از همه پزشکان غیرطرف قرارداد برای مشارکت در طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: پزشکان محترم شرط همراهی را فراهم شدن مقدمات حداکثری ایده‌آل ندانند و همچنین گیرندگان خدمت و مردم عزیز نیز برای دریافت خدمات بهتر و دقیق تر مانند هر فعالیت الکترونیکی در سایر کسب و کارها زمان معقول را پذیرا باشند و زمان انتظار خدمت مورد نظر را مد نظر قرار دهند.


مدیرکل بیمه سلامت استان گفت : موفقیت کامل اجرای طرح نسخه الکترونیک بستگی به همکاری و همراهی سایر بخش‌های تاثیرگذار دارد که تامین بموقع اعتبارات برای پرداخت مطالبات، تعرفه گذاري مناسب برای رغبت مشارکت پزشکان، همراهی جامعه پزشکی، بر طرف شدن نواقص سامانه های الکترونیکی نسخه نویسی و نسخه پیچی، ارتقای فرهنگ عمومی، نظارت موثر صنفی و تولیت سلامت، از جمله موارد آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار