فرماندار آستانه اشرفیه:
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه درا جلسه هم اندیشی با دهیاران بخش مرکزی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد خواستارحضور پر رنگ دهیاران برای مشارکت مردم در انتخابات پرشور درسال جاری شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵ 26 June 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان خسرو آرنگ با اشاره به مناسبت هفته قوه قضاییه _مواد مخدربا تقدیم شهدای انقلاب تبیین موضوعات مختلف را برای مردم از سوی دهیاران خواستار شد و گفت: دهیاران به عنوان نماینده عالی دولت در روستابا دیدگاه های اسلامی و الگو گیری از شهدای در مدیریت دهستان و روستا همت کنند .

با اشاره به فرمایش شهید آیت الله بهشتی ؛که «کشور اسلامی است اما اقتصاد اسلامی نیست »گفت :با توزیع عادلانه ثروت بین مردم وضعیت مردم از نظر اقتصادی و معیشتی بهتر می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می باشیم اظهار کرد: دهیاران باید به عنوان امین مردم در تعرفه نماینده دقت بیشتر داشته باشند.

وی خواستارحضور پر رنگ دهیاران برای مشارکت مردم در انتخابات پرشور درسال جاری شد وگفت : از آنجایی که دهیاران نمایندگان دولت هستند می‌توانند با ایجاد شور و نشاط و تبیین موضوعات با وجود سختی و مشکلات مردم را قانع کنند تا پای نظام و انقلاب باشند .

فرماندار شهرستان با تاکید به جلب مشارکت سرمایه گذاران در سرمایه گذاری حوزه های مختلف اظهار کرد: با سرمایه گذاری ضمن سازماندهی و رفع برخی مشکلات روستا و شهر، با مدیریت دهیاران از هر نوع تغییرکاربری زمین های کشاورزی خودداری می شود.

آرنگ با اشرافیت به مشکلات روستا چون ضعف برق، سرقت ، تنش آبی ، موضوع آرد و نان تصریح کرد:ضمن تلاش در رفع ضعف برق با افزایش سرقت در جلسه شورای تامین مطرح شد که درصورت شناسایی سارق در محل تمام انشعابات مسکونی وی قطع شود .

همچنین باراه اندازی سامانه نانیو ، هوشمند سازی سهمیه آرد در مصارف خانگی صورت گرفته و با هر نوع تراکنش غیرقانونی و تخلفات برخورد شود .

وی ادامه داد:با تمامی محدودیت های موجود با فعال شدن ایستگاه های پمپاژ ، لایروبی انهار _ آب بندان ها و نگهداری حداقل آب پایدار می توان گفت تنش آبی در شهرستان مدیریت شده است .

نماینده عالی دولت در شهرستان با اعلام اینکه آستانه اشرفیه با اعزام ۲ موکب در اربعین ،اعزام هیات های مذهبی و افراد در راهپیمایی اربعین جز ۲ یا ۳ شهر مطرح در استان می باشد گفت ؛ در سال گذشته معین استان کرمانشاه بوده ،اما درسال جاری امسال معین استان کردستان می باشیم که می توان افراد را از این مسیر نیز هدایت کرد.

وی از اعتبار۱۱ میلیارد تومان استانی در موضوع پایش تصویری و اختصاص یک میلیاردتومانی سهم شهرستانی نیز گفت و افزود: با اعتبارات اختصاصی روستاها لازم است که پایش تصویری تاثیر گذار انجام شود.

در ادامه برخی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی عمده ترین مشکلات روستای های بخش مرکزی را ضعف برق ، مخابرات ، محیط زیست ، عدم تعمیر پل خشتی( پل خشتی از آثار باستانی است که باوجودتامین اعتبار با تلاش های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هیچگونه اقدامی انجام نشده است ).

آنها با بیان اینکه محیط زیست خودرا فقط ناظر می داند نه تنها از هرگونه اقدام اجرایی و خدمات به روستا خودداری می کند بلکه موانع های مختلفی را ایجاد می کند.

چندی از دهیاران از اقدامات ارزنده نماینده مردم در دمجلس شورای اسلامی به منظور زنده نگه داشتن زمین ها ، رفع مشکلات روستا تشکر کردند و خواستار پیگیری هرچه سریعتر ضعف های مطرح شده شدند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار