مدیر مخابرات منطقه‌ کرمانشاه گفت: سال گذشته در کرمانشاه ۱۲ میلیارد تومان سیم تلفن و تجهیزات مخابرات به سرقت رفت.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 27 June 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «حمیدرضا امیری» تاکید کرد: مردم باید تجهیزات مخابرات را جزو اموال خودشان بدانند و به هنگام سرقت فورا با ۱۱۰ تماس بگیرند.

به گفته وی هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت ماهیانه ۴۵ هزار تومان است و در صورت وقوع سرقت این هزینه به بالای ۲۰۰ هزار تومان در ماه می رسد.

امیری اولویت اول ایجاد فیبر نوری را نیز در راستای کاهش سرقت اعلام کرد.

این مدیر استانی مخابرات همچنین مجموع مطالبات مخابرات کرمانشاه را از اشخاص حقیقی و حقوقی ، ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بخش بزرگی از این بدهی ها مربوط به اپراتورها است.

وی در ادامه در خصوص آمار مشترکان تلفن ثابت و همراه اول استان نیز گفت: در کرمانشاه ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت به صورت فعال وجود دارد که از این تعداد ۶۵ هزار نفر مشترک adsl و vdsl هستند.

مدیر مخابرات منطقه‌ کرمانشاه آمار مشترکان همراه اول را نیز ۴۰۰ هزار شماره ثابت و ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار شماره اعتباری اعلام کرد و افزود: با این سه میلیون مشترک ، سهم همراه اول در شبکه های تلفن همراه استان ۶۵ درصد و سهم ایرانسل و رایتل ۳۵ درصد است.

وی مجموع مشترکین adsl استان را ۱۳۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۵ هزار مشترک متعلق به شرکت مخابرات و مابقی مربوط به سایر شرکت های ارائه دهنده اینترنت است.

به گفته امیری کرمانشاه در زمینه خدمات adsl رتبه دوم یا سوم کشور را دارد.

مدیر مخابرات منطقه‌ کرمانشاه با بیان اینکه از ۸۰۰ سایت همراه اول در استان تنها حدود ۴۰ سایت نسل سوم و نسل چهارم نشده است، افزود: در مجموع وضعیت پوشش اینترنت در جاده ها، روستاها و شهرهای استان با وجود کوهستانی بودن مطلوب است به گونه ای که کرمانشاه جزو ۱۰ استان اول کشور در مصرف دیتا است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد و بیش از یک میلیون نفر از کل جمعیت استان در کلانشهر کرمانشاه ساکن هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار