مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز از برنامه ریزی شهرداری جهت کاشت دو میلیون اصله درخت و درختچه در راستای طرح نهضت درختکاری تبریز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 13 October 2015

به گزارش تابناک تبریز ، مهندس محمدحسین حسن زاده در جلسه مشترک با مدیران فضای سبز مناطق 10 گانه تبریز اظهار داشت: نهضت درختکاری طی برنامه سال 95 شهرداری تبریز جهت توسعه زیباسازی شهر بوده و به همین منظور ستادی در سازمان پارکها و فضای سبز تبریز تشکیل یافته است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی و پیش بینی های لازم جهت اجرای این طرح توسط مناطق باید هر چه سریع تر انجام یابد، تصریح کرد: مناطق باید در خصوص محل های نهال کاری اقدامات لازم را انجام دهند و کلیه کاربری های فضای سبز درون شهر شناسایی و تملک ها صورت گیرد تا مقدمات نهضت درختکاری فراهم شود.

حسن زاده نهضت درختکاری را سیاست کلان فضای سبز شهرداری تبریز جهت توسعه فضای سبز شهری عنوان کرده و گفت: رویکرد ما برای کاشت در مناطق درون شهر است ولی بخش های از خارج از شهر هم مد نظر است و از سوی دیگر بخش عمده ای از مراحل کاشت این نهضت نیز در اولین فرصت و شرایط مناسب در بهار و قبل از بهار سال 95 انجام می گیرد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال جدیدی برای فضای سبز تبریز آغاز می شود، افزود:پیش بینی زمستانی سرد را می کنیم و به همین جهت کلیه مناطق باید آمادگی های لازم برای حفاظت و صیانت از درختان و اتخاذ تدابیر لازم را انجام دهند تا کمترین آسیبی به فضای سبز وارد شود.

وی همچنین به موضوع اهمیت هرس درختان نیز اشاره کرده و اظهار داشت: مناطق باید آماده باشند تا تدابیر لازم و اصول فنی در این زمینه را مدنظر قرار دهند تا کم کاری در هرس باعث لطمه به درختان نشود.

حسن زاده همچنین به مشکل بحران آب نیز اشاره کرده و گفت: خوشبختانه امسال را از لحاظ مسائل آبی به خوبی سپری کردیم و در سال آینده نیز هیچ مشکلی برای تامین آب قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: حساسیت آب در منطقه آنقدر زیاد است که باید همگی تلاش کنیم تا با افزایش بهره وری آب، به این موضوع توجه کنیم چرا که در توسعه شبکه آب محدودیت هایی خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی گنجعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
درختای قبلی را آبیاری کنند، بقیه پیش کش.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار