فرماندار سرپل‌ذهاب با اعلام اینکه ۷۶روستای این شهرستان با مشکل کم آبی و افت فشار مواجه هستند، گفت: برای رفع این مشکلات قراردادهایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای انجام عملیات اجرایی آن منعقد شده که انتظار می‌رود هرچه سریعتر آغاز شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 04 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «صدرالله بابلی» افزود: تفاهم نامه‌ای بین استانداری کرمانشاه و فرماندهان قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران برای رفع محرومیت زدایی در سطح شهرستان به ویژه در بحث آبرسانی روستاها منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در منطقه سرقلعه و جگیران از توابع این شهرستان مخزن جدیدی ساخته شده و همچنین چاه حفر شده و مقرر شد به سرعت وارد مدار شود و در رابطه با مجتمع تپانی نیز قراردادی منعقد شده و منطقه کوییک ها در دشت ذهاب نیز هم اکنون مشکل آب دارند، تاکید بر تعویض لوله ها و افزایش آب است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: در منطقه پشت تنگ ذهاب و در روستاهای رمکی و حسن سلیمان هم که با مشکل آب مواجه هستند قراردادی منعقد شده است.

بابلی ادامه داد: در مناطق روستایی «جلاوند و رضالک و ناوه فره، دول الیاس و دماغ سفید» نیز پروژه ای در قالب ساخت مجتمع آبرسانی در دست اجرا است که خوشبختانه کار مطالعاتی آن انجام شده است.

وی گفت: همچنین مشکل آب روستاهای قورچی باشی نیز حل و فصل شده و کار مطالعاتی مجتمع انزل نیز آن انجام شده، ضمن اینکه برای رفع مشکل آب قلعه شاهین در ضلع شمالی و ضلع جنوبی قراردادی منعقد شده است.

وی با اشاره به تسریع در کار برای انجام به موقع آبرسانی به روستاهای که کمبود آب دارند و صدور دستورات لازم توسط فرمانده قرارگاه نجف اشرف به قرارگاه محرومیت زدایی، امید برای تحقق مطالبه مردم در امر آبرسانی و محرومیت زدایی گفت: با توجه به فصل گرما به منظور برخورداری همه مردم شهرستان از آب شرب، همراهی و توجه جدی مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است.

او ادامه داد: در رابطه با رفع مشکل آبرسانی روستاهای سرپل ذهاب نیز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران، مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه از مناطق مختلف شهرستان با موضوع بررسی مشکلات آب شرب بازدیدهایی انجام دادند که در سطح استان به خصوص در سرپل ذهاب این نوید را به مردم می دهیم و قرارداد انجام کار عملیاتی طرح های عمرانی یاد شده توسط آبفای استان کرمانشاه و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) در حال انجام هست.

فرماندار سرپل ذهاب اضافه کرد: به مجموعه کارکنان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تاکید شده که در آغاز پروژه عملیات اجرایی تسریع کنند اگر چه برخی از پروژه ها تا حدی پیشرفت فیزیکی دارند.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

این شهرستان ۳۱ هزار انشعاب آب شهری و روستایی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار