مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت:‌ در نیمه اول امسال با همکاری شهرداری‌ها موفق شدیم 7 دستگاه تجهیزات شهر‌بازی را که غیر‌استاندارد بودند پلمب کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 13 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی پیش از ظهر امروز همزمان با هفته استاندارد در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: انجام بیش از 400 مورد بازرسی از شرکت‌ها و تایید صلاحیت آنها انجام شده به طوری که 80 درصد تجهیزات شهر‌بازی استان اردبیل ایمن بوده و موفق به دریافت گواهی ایمنی شده‌اند.

وی تعامل با شهرداری‌ها را در جلوگیری از فعالیت تجهیزات شهر‌بازی فاقد گواهی ایمنی یادآور شد و گفت: در 27 مورد از این تجهیزات و امکانات گواهی ایمنی صادر شده و تنها 7 دستگاه در نیمه اول امسال پلمب شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با گرامیداشت 22 مهر روز جهانی استاندارد یادآور شد: فردا با حضور معاون سازمان ملی استاندارد همایش تجلیل از واحدهای صنعتی نمونه و موفق در حوزه استاندارد برگزار می‌شود و از 17 واحد موفق در این حوزه تجلیل خواهد شد.

علایی با بیان اینکه بند 24 اقتصاد مقاومتی بر افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن تاکید دارد، تصریح کرد: با تاکید مسئولان کشوری به ویژه رئیس سازمان ملی استاندارد هدف ما بر این است تا در ارتقای سلامت مردم توان استاندارد و کیفیت عرضه محصولات بالا برود تا زمینه برای رسیدن به هدف نهایی که ایمنی غذا و سلامتی جامعه است، تحقق پیدا کند.

این مسئول فعال بودن 8 آزمایشگاه اختصاصی زیرپوشش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی را یادآور شد و ادامه داد: این آزمایشگاه‌ها شامل آزمایشگاه رنگ، شیمی، نساجی و سرولوژی، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، اوزان و مقیاس و ... است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل تعداد واحدهای زیرپوشش اداره کل استاندارد استان را 313 واحد با تعداد محصولات تولیدی 815 فرآورده متنوع یادآور شد و بیان کرد: بیشترین واحدهای زیرپوشش این اداره کل فرآوری مصالح ساختمانی با 49 درصد و صنایع غذایی کشاورزی با 38 درصد است.

علایی در مورد پروانه کابردی علامت استاندارد صادر شده نیز یادآور شد: در نیمه اول امسال 56 درصد برنامه مصوب سال‌جاری عملیاتی شده به طوری که بیش از 131 مورد صدور پروانه را در یک سال گذشته شاهد بودیم.

وی در مورد حوزه اجرای استاندارد، تمدید، تعلیق و ابطال آن نیز گفت: در سال گذشته 257 مورد و در نیمه اول امسال نیز 81 مورد برنامه عملیاتی مصوب را در این حوزه شاهد بودیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل از نمونه‌برداری و آزمون از واحدهای تولیدی به تعداد یک‌هزار و 182 مورد در سال گذشته خبر داد و افزود: در 6 ماهه امسال بیش از 595 مورد نمونه‌برداری و آزمون را با تحقق 79 درصد برنامه عملیاتی انجام داده‌ایم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار