استاندار خوزستان گفت: اداره کل محیط زیست و سازمان آب و برق خوزستان نتیجه مطالعات خود را تا ماه آینده برای اجرای طرح نیروگاه حرارتی شهرستان شادگان ارائه دهند.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ 05 July 2023

علی اکبر حسینی محراب چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان با بیان اینکه به دنبال رفع موانع بر سر راه ایجاد این نیروگاه در شادگان هستیم بیان کرد: نیروگاه حرارتی، برق مورد نیاز ۲ شرکت فولاد و پتروپالایش شادگان را تامین می‌کند .

وی گفت: این پروژه با موانع زیست محیطی به دلیل قرار گرفتن در حریم تالاب شادگان مواجه است که مقرر شد دستگاه‌های مربوطه در راستای کمک به این پروژه نظرات خود را اعلام کنند.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به درخواست برخی واحدهای تولیدی در استان برای افزایش سهمیه خوراک افزود: مقرر شده است این درخواست در ستاد تسهیل کشور مورد بررسی قرار گیرد تا شرایط برای افزایش سهمیه مواد اولیه برخی صنایع استان فراهم شود.

حسینی محراب با تاکید بر ایجاد شعبه‌ی بورس کالا در استان اظهار کرد: نیاز است برای تامین خوراک صنایع بزرگی همچون پتروشیمی‌ها و فولاد امتیاز ویژه‌ای به استان داده شود تا امکان تامین مواد اولیه در خوزستان را داشته باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص طرح احداث نیروگاه حرارتی فولاد شادگان باین کرد: جانمایی این طرح درون تالاب شادگان انجام شده که پناهگاه حیات وحش و موجودات زنده زیادی است.

داوود میرشکاری افزود: اجازه تاسیس به این طرح داده نشده و در شورای عالی محیط زیست باید بررسی و رای داده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در ادامه این نشست بیان کرد: اغلب کارخانه‌هایی که در استان وجود دارند فرسوده و قدیمی هستند، به عنوان مثال کارخانه قند اهواز که در شرایط بسیار سخت به بخش خصوصی واگذار گردید و مدیریت آن به بانک سپرده شد که متاسفانه بانک نیز نتواست این شرکت را به درستی مدیریت کند.

محمد جواد امانی افزود: متاسفانه در مواردی مدیران بی تخصص از سوی بانک‌ها برخی شرکت‌ها را اداره می‌کنند که در نهایت باعث از هم پاشیده شدن شرکت می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های فرسوده سود اقتصادی ندارند ادامه داد: این نمونه کارخانه‌ها باید بازسازی و یا جمع آوری شوند تا باعث ضربه زدن به اقتصاد و تولید نگردند.

در این نشست مشکلات شرکت‌های لوله‌سازی ماهشهر، روغن کشی نوید خلیج فارس، گروه ملی فولاد و قند و تصفیه شکر اهواز بررسی شد.

پروژه نیروگاه حرارتی شادگان با هدف تامین برق مورد نیاز شرکت فولاد این شهرستان طراحی شده است.

شرکت فولاد شادگان یکی از هشت طرح مهم فولاد کشور است که در ۲ فاز و در مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته شده و سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی تولید می‌کند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار