مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از برگزاری همایش ملی بحران‌های زیست محیطی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 13 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی؛یوسفی در جمع خبرنگاران گفت: این همایش ملی در ارتباط با بحران‌های زیست محیطی تالاب میقان، با توجه به چالش‌های زیست محیطی موجود در این تالاب از جمله آتش‌سوزی‌ های سال ۹۶ و ۱۴۰۲ و برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب برگزار می‌شود.

او افزود: در این همایش طرح مدیریت جامع زیست محیطی با جمع‌بندی نظرات متخصصان و مدیران اصلاح و مقالات مرتبط به بحث و گفت و گو گذاشته می‌شود و به مشارکت جوامع محلی در این طرح بیشتر پرداخته می‌شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در برنامه‌های زیست محیطی تالاب باید دهیاری‌ها، شورا‌های اسلامی، شورای شهر اراک، فرمانداری و سایر دستگاه‌ها کمک کنند تا سایر چالش‌های زیست محیطی تالاب شناسایی و روش‌های مقابله با آن پیگیری شود.
یوسفی افزود: فرصت ارسال مقالات به این همایش تا پایان مردادماه است و همایش هم هشت شهریور امسال در اراک برگزار می‌شود.
 
یوسفی با اشاره به مازوت سوزی، نیروگاه حرارتی شازند هم گفت: این نیروگاه در دو ماه گذشته مازوت مصرف می‌کرده که با این موضوع برخورد شده است.
او افزود: آلودگی می‌تواند از مصرف مازوت باشد به همین سبب جلسه هایی در استانداری و نیروگاه برگزار شده، اما در نهایت به علت ناترازی برق، نیروگاه چند روزی در حدود ۱۰ درصد مازوت سوزاند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه آنچه برخط در ایستگاه‌های سنجش و مانیتورینگ مرکز پایش انجام می شود ملاک عمل است گفت: اکنون بیشترین مسئول آلاینده هوا، ذرات با قطر دو و نیم میکرون و ذرات با قطر ۱۰ میکرون است که عمدتا بر اساس نقشه‌ها و رصد ماهواره‌ای از کویر‌های مرکزی ناشی می‌شود و در هفته گذشته هم در حد خطرناک به بالای ۵۰۰ رسید.
 
او گفت: استان مرکزی از جمله استان‌های غبارخیز است که در پنج نقطه استان از جمله اطراف تالاب میقان، دلیجان، زرندیه و ساوه غبار وجود دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: این برنامه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی تصویب شده و امسال به دنبال ردیف اعتباری هستیم تا برای کنترل گرد و غبار اعتباراتی در نظر گرفته و کنترل شود.
در این نشست از اعلان همایش ملی بحران‌های زیست‌محیطی تالاب میقان اراک رونمایی شد.
این همایش با رویکرد رفع چالش‌های زیست‌محیطی تالاب میقان اراک و با هدف بررسی بحران‌های زیست‌محیطی تالاب به صورت ملی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار