در جریان سفر وزیر جهاد کشاورزی و استاندار گیلان به رضوانشهر انجام شد؛
کد خبر: ۱۱۱۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ 15 July 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از رضوانشهر؛ عصر امروز جمعه بیست و چهارم تیر، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر یک روزه خود به گیلان با همراهی اسدالله عباسی استاندار، فرماندار رضوانشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با حضور در بخش پره سر، شهرستان رضوانشهر از یک واحد شالیکوبی برنج بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید وزیر جهاد کشاورزی و استاندار گیلان ضمن گفت و گوی بی واسطه با صاحبان شالیکوبی و کشاورزان منطقه، خواسته ها و مشکلات کشاوزان زحمکتش منطقه را شنیدند و قول مساعد پیگیری و رفع مسائل را دادند.

در این سفر فرماندار رضوانشهر ضمن خیر مقدم خدمت وزیر جهادکشاورزی و استاندار گیلان، با بیان اینکه اقتصاد این شهرستان برپایه کشاورزی و دامدارای است، گفت: شهرستان رضوانشهر دارای 10 هزار هکتار اراضی شالیزاری می باشد که از این مقدار 59هزار تن شلتوک و 29 هزار تن برنج سفید استحصال می شود و دارای 35 واحد شالیکوبی می باشد.

مهندس سید نادر صفوی میرمحله در ادامه خواستار تخصیص اعتبار برای برق دار نمودن چاه های نیمه عمیق به مبلغ 100 میلیارد ریال و تخصیص اعتبار برای ایجاد سه ایستگاه پمپاژ آب به مبلغ 75 میلیارد ریال و حفر چاه عمیق برای تامین آب زراعی زمین های شالیزاری به مبلغ 42 میلیارد ریال از سوی وزارت جهاد کشاورزی شدند.

همچنین نماینده مردم شریف شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به اینکه مردم این سه شهرستان عمدتاً به کشاورزی مشغول هستند، نیاز است که وزارت جهادکشاورزی با توجه به فصل برداشت برنج در اسرع وقت نسبت به خرید برنج از کشاورزان اقدام کنند تا کشاورزان زحمکش منطقه متضرر نشوند.

دکتر حسن محمد یاری همچنین خواستار نگاه ویژه وزیر جهادکشاورزی به سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال در خصوص تخصیص اعتبارات شدند.

در ادامه وزیر جهاد کشاورزی و استاندار گیلان با همراهی فرماندار رضوانشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از نهالستان 20 هکتاری پیلمبرای بخش پره سر نیز بازدید بعمل آوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار