مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با روند خوب صادرات دام زنده در استان می‌توان گفت قاچاق دام سبک به عراق تقریبا به صفر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 14 October 2015
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با روند خوب صادرات دام زنده در استان می‌توان گفت قاچاق دام سبک به عراق تقریبا به صفر رسیده است.

دکتر نادر پرور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به برقراری صادرات دام زنده از استان از شهریور ماه سال گذشته، اظهار کرد: طی حدود یکسال اخیر 350 هزار راس دام زنده از استان صادر شده که عمدتا نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده‌است.

وی معتقد است،  صادرات دام هم سرمایه‌گذاری و اشتغال خوبی را در پی دارد و هم قاچاق دام را کاهش می‌دهد.

به گفته این مسئول اکنون قاچاق دام زنده سبک به عراق تقریبا به صفر رسیده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته دام بدون هیچ نظارت و بدون برند خاصی به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شد، بیان کرد: به علاوه در گذشته فرصت فقط در اختیار عده‌ای سودجو بود.

پرور تعداد کنونی صادرکنندگان فعال دام زنده در استان را 200 نفر دانست و تاکید کرد: اکنون صادرات به صورت بهداشتی و با رعایت الزامات قرنطینه‌ای انجام می‌شود و پویایی صنعت و صادرات را در پی داد.

وی در ادامه از صادرات 83 تن مرغ منجمد و 13 هزار تن خوراک دام طی یک سال اخیر نیز خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزایش صادرات مرغ منجمد را ضروری دانست و افزود: برای این منظور باید کشتارگاه‌های ما توسعه یابند و به خط دو مجهز شوند.

پرور با بیان اینکه کرمانشاه پتانسیل صادرات مرغ، دام سنگین و حتی ماهی را به کشورهای دیگر خصوصا عراق دارد، تاکید کرد: متاسفانه تا کنون اقدامی برای صادرات آبزیان در استان صورت نگرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار