مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز عزاداری برای امام حسین(ع) از اعزام بک هزار و ۵۰۰ مبلغ به شهرها، روستاها و هیئت‌های مذهبی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ 18 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر حجت‌الاسلام یوسف احمدی اظهار کرد: امسال نیز همانند سنوات گذشته همزمان با آغاز دهه نخست ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هیئت‌های مذهبی کرمانشاه به اقامه عزا خواهند پرداخت.

وی افزود: در استان کرمانشاه حدود یک هزار و ۴۰۰ هیئت دارای مجوز وجود دارد که اطلاعات آنها در سازمان تبلیغات اسلامی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: همزمان با آغاز دهه نخست ماه محرم بیش از یک هزار و ۵۰۰ مبلغ به شهرها و روستاهای استان اعزام شده‌اند که یک هزار نفر از آنها را مبلغین و حدود ۵۰۰ مورد نفر از آنان را مبلغات تشکیل می‌دهند.

احمدی بیان کرد: همچنین در نخستین جمعه ماه محرم همایش بزرگ بین المللی شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شیرخوار امام حسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین و امیدآفرینی از موضوعات اصلی کشور و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: رهبر معظم انقلاب هیئت را کانون جهاد تبیین دانستند و در این راستا به روحانیون و وعاظ و مداحان اعلام شده تا نسبت به انجام این فرضیه واجب و قطعی اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به انتخاب شعار امسال هیئت‌های مذهبی کشور، گفت: با توجه به اهمیت موضوع خانواده و ترویج فرهنگ روضه‌های خانگی امسال شعار «در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم» به عنوان شعار هیئت‌های مذهبی برای محرم امسال انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز هیئت‌های مذهبی می‌توانند برای دریافت اقلام ماه محرم اقدام کنند، تصریح کرد: در ابتدا هیئت‌های مذهبی باید اطلاعات خود را در سامانه بیرق ثبت کنند و سپس بعد از تأیید مقدار اقلام خود را بر اساس سهمیه تعیین شده انتخاب کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار