کد خبر: ۱۱۱۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ 22 July 2023

تابناک رضوی- احمد عارفخانی/ سلوان مومیکا یک فرد عراقی- سوئدی هشتم تیر مقابل مسجد اصلی پایتخت سوئد یک نسخه از کتاب مقدس قرآن را سوزاند. دوباره در چند روزگذشته این فرد هتاک این اقدام توهین آمیز خود را با مجوز پلیس سوئد تکرار کرد، البته این نوع اقدامات نه در این کشور و نه در اروپا و نه د ر مجموعه غرب وحشی برای اولین بار نبوده و نخواهد بود و این نوع هتاکی ها در اروپا و سوئد مسبوق به سابقه است. ازجمله اینکه «راسموس پالودان» سیاستمدار سوئدی نیز اول بهمن سال گذشته یک نسخه از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند.البته نکته قابل توجه اینکه این اقدام نظیر هتاکی اخیر شهروند سوئدی- عراقی ذیل حمایت پلیس و دولت سوئد انجام شد.
کشورهای غربی به بهانه واهی آزادی بیان هر از چند گاهی شاهد اقدمات توهین آمیز به ادیان ابراهیمی ودر راس آن دین مبین اسلام هستند، اقدمات موهن و سخیف از جمله اقدام توهین آمیز «سلمان رشدی »مرتد در سال 1988میلادی با انتشار کتاب آیات شیطانی،تاتوهین «تسليمه نسرين» نويسنده بنگلادشي،با نوشتن یک کتاب ضد اسلامی در سال 1386 ،همچنین توهین «کورت وسترگارد» کاریکاتوریست دانمارکی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) و اهانت و توهین چندین باره مجله شارلی ابدو در فرانسه ،همه نشانگراین است که موضوع اسلام ستیزی و اسلام هراسی از طرف بسیاری از سیاستمداران و دولتمردان و برخی اصحاب رسانه حمایت می شود و در پشت این اقدمات سرویس های امنیتی برخی از کشورهای غربی و از جمله رژیم صهیونیستی حضور دارند.
رهبر معظم انقلاب پس از اقدمات توهین آمیز در غرب به دین مبین اسلام ،قرآن کریم و نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در اول بهمن سال 1393 نخستین نامه خودر رابرای جوانان غربی نوشتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نامه خطاب به جوانانِ اروپا و آمریکای شمالی از برنامه‌ی قدرت‌های بزرگ برای «تصویرسازی غلط از اسلام» سخن گفتند و ضمن فراخواندن این جوانان به کاوش در «انگیزه‌های این سیاه‌نمایی» از آنان خواستند در مقابل این تبلیغات منفی برای رسیدن به «شناختی مستقیم و بی‌واسطه از اسلام» تلاش کنند.
به این ترتیب صفحه‌ای جدید در مقابله با جریان «اسلام‌هراسی» گشوده شد و در مقابل دوگانه‌ی «توهین به اسلام» (از سوی قدرت‌های غربی و عواملشان) و «خشونت و ترور» (توسط گروه‌های تروریستی)، راه سومی مبتنی بر «گفتگو با افکار عمومی» و «دعوت به پرسشگری و تحقیق برای کشف حقیقت» مطرح شد.
لذا به نظر می رسد دولتمردان کشورهای مسلمان وامت اسلامی ضمن محکومیت شدید این اقدام که تحت حمایت و اجازه دولت سوئد وپلیس این کشور رخ داده است باید از شیوه ها و روشهای مختلف، موضوع گفتگو با افکار عمومی و دعوت به پرسشگری و تحقیق برای کشف حقیقت را در دستور کار قرار دهند و با برگزاری نشستهای علمی در درون جهان اسلام و همچنین در کشورهای اروپایی و بویژه در محافل علمی و دانشگاهی و بویژه بنابر تاکید رهبر انقلاب در بین جوانان اروپایی علت و علل توهین به مقدسات اسلام را تبیین و واکاوی کنند.
در همین راستا به نظر می رسد نقش دستگاه دیپلماسی کشورهای مسلمان و از جمله سازمان همکاری های اسلامی ،اتحادیه جهانی علمای مسلمان،،حوزهای علمیه قم ،مشهد و نجف اشرف ،دانشگاه الازهر مصر،جامعه المصطفی العالمیه،مجمع جهانی اهل بیت ،مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موسسه گفتگوی ادیان و سایر موسسات فعال در این حوزه باید از تمام ظرفیت خود در راستای معرفی اسلام ناب محمدی و تبیین آموزهای اسلام در بین جوانان و آزاداندیشان کشورهای غربی استفاده کنند تا تلاش های مذبوحانه و توهین آمیز و افراطی برخی در غرب خنثی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار