معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: غربالگری شنوایی برای ۶ هزار و ٨۵٨ نوزاد متولد شده در کرمانشاه طی چهار ماهه نخست امسال انجام شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 25 July 2023

انجام غربالگری شنوایی برای بیش از ۶ هزار نوزاد متولد شده در کرمانشاه/٣۶۶ نوزاد کم شنوا شناسایی شدند

محمدابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: تعداد ۶ هزار ۸۵۸ مورد تولد در استان کرمانشاه طی چهار ماهه ابتدای امسال ثبت شده که همه این نوزادان تحت برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

وی افزود: از تعداد نوزادانی که تحت برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفتند ۳۶۶ مورد دارای مشکل شنوایی بوده و تعداد ۱۲۵ مورد برای خدمات تخصصی و تشخیص نهایی ارجاع داده شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بیشتر نوزادان در زمان تولد و حتی در دوران جنینی صدا‌ها را می‌شنوند، اما همه نوزادان با شنوایی کامل به دنیا نمی‌آیند.

وی گفت: برخی از نوزادان با کم شنوایی یا ناشنوایی مطلق متولد می‌شوند و یا به مرور شنوایی خود را از دست می‌دهند که به دلیل شناسایی سریع و مداخله برای کم شنوایی غربالگری در اسرع وقت حائز اهمیت است.

این مسئول با تاکید بر انجام غربالگری به موقع و حفظ فرصت‌های مهم و حیاتی برای مداخله، گفت: غربالگری برای نوزادان سالم باید ترجیحا قبل از ترخیص نوزاد از بیمارستان و قبل از رسیدن نوزاد به یک ماهگی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به والدین نوزادان توصیه می‌شود که در سنین سه تا پنج روزگی همزمان با غربالگری ٢ بیماری مهم فنیل کتونوری و هایپوتیروئیدی غربالگری شنوایی را نیز انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار