مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: 217 فقره بازدید از مشاورین مسکن انجام شد که103 فقره پرونده در این بازدیدها تشکیل و 10 مشاور املاک متخلف مهروموم شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 26 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،حمید انعامی اظهار کرد: یکی از روش‌های تامین زمین توافق با مالکان بخش خصوصی به ویژه در شهرهایی مانند خمین، آشتیان، نراق و دلیجان است و بنا داریم در این شهرها با توافق مالکان خصوص تامین زمین را داشته باشیم.
وی افزود: بازرسی از مشاوران املاک در دستور کار شورای عالی مسکن قرار دارد و با کارگروه متشکل از اداره کل راه و شهرسازی، وزارت صمت و اداره کل تعزیرات بازدیدهای مشترکی انجام شود در این راستا جلساتی در چهار ماه به صورت مستمر برگزار و گزارشات به دبیرخانه ارسال می‌شود و ماحصل این اقدامات این بوده که با برخی از متخلفان برخورد شود همچنین از مشاوران املاکی که به قوانین پایبند بودند نیز تقدیر شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: 217 فقره بازدید از مشاورین مسکن انجام شد که 103 فقره پرونده در این بازدیدها تشکیل شد و 10 مشاور املاک در این بازدیدها مهر و موم و 36 مشاور املاک به میزان 120 میلیون تومان جریمه شدند همچنین 16 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شده‌ و این گشت‌ها تغییراتی را در اجاره بها به همراه داشته‌ است.
انعامی بیان کرد: استفاده از ظرفیت ملی برای جبران زیرساخت‌های آب و برق و گاز در دستور کار قرار دارد در این راستا مقرر شد دستگاه‌های خدمت رسان آب و برق و فاضلاب اطلاعات خود را ارائه کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.
وی در خصوص آمار خانه‌های خالی گفت: 8 هزار و 628 کنتور فاقد چرخش در استان شناسایی شده که طی نامه‌ای به شهرداری‌ها و فرمانداری‌های استان اعلام شده تا با ارائه آمار در سامانه املاک و مستغلات ثبت و نسبت به اخذ مالیات اقدام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی عنوان کرد: در خصوص پروژه 8100 واحدی اراک و پروژه 121 واحدی ساوه نیز مقرر شد آماده سازی توسط شهرداری انجام شود، بر اساس مصوبات جدید شورای عالی مسکن این امکان وجود دارد که فاقد از فراخوان شهرداری‌ها بتوانند با 10 درصد در برآورد فهرست انجام دهند.
وی تصریح کرد: پروژه 8100 واحدی به جهت اینکه تقسیم شد و کار شرکت کیسون به 2 هزار و 392 واحد تقلیل یافت الان این تعداد پیشرفت خوبی دارد اما برای مابقی پروژه مقرر شد توسط پیمانکاران قالب تونل ساز و پیمانکاران بدون قالب تونلی ساماندهی شوند و امید است این کسری پیشرفت پروژه را با پیمانکارن بومی جبران شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد ساختمان‌های ابتدایی طرح 8100 واحدی 13 طبقه انجام شود و برای تکمیل این طرح با سه پیمانکار صحبت شده که در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می‌کنند و برای واحدهای پشت طرح 8100 واحدی نیز ظرف مدت یک ماه آینده فراخوان داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار