استاندار مرکزی: پنج پنج با سه رویداد برجسته در سال‌های ۶۱، ۶۵ و ۶۷ برای شهر اراک همراه است که یکی از ارکان مهم نظام هویتی این شهر است.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 26 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،فرزاد مخلص الائمه روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز ایثار و مقاومت اراک با عنوان « پنج پنج» در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: هر موجودیت زنده ۲ شاکله مادی و فیزیکی و معنوی و درونی دارد که اگر موجود، یک اجتماع، جامعه و ملت باشد یک شاکله مادی و ظاهری دارد که به آن شالکه مادی گفته می‌شود.

وی بیان کرد: اما این جامعه و موجود زنده یک شاکله معنوی هم دارد که به عنوان هویت نام دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اگر مولفه‌های هویتی یک جامعه قدرتمندتر باشد، هر چه در مولفه‌های مادی دچار نقصان باشد، جبران می‌شود و پیشرفت می‌کند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: ایران مقتدر، استان مرکزی و شهر اراک سرشاز از مولفه‌های هویتی است.

وی گفت: «پنج پنج» با سه رویداد برجسته در سال‌های ۶۱، ۶۵ و ۶۷ برای شهر اراک همراه است که یکی از ارکان مهم نظام هویتی این شهر است.

استاندار مرکزی یادآور شد: برای بزرگداشت روز پنجم مرداد ( پنج پنج) اراک، کارگروهی قبل از سال ۱۴۰۲ با حضور همه ارکان مرتبط با این موضوع برای راهبری برنامه‌های آن تشکیل و بالغ بر ۴۰ کلان روایت تعریف شده و امروز ( چهارشنبه) منتهی به برگزاری یک برنامه جامع و اجتماع عظیم شد.

مخلص‌الائمه گفت: دستگاه‌ها و کارخانه‌جات متعددی در برگزاری این آیین همکاری دارند و امید است سال آینده، گام‌های بلندتری برای مناسبت‌های هویتی دفاع مقدس این استان و شهر اراک برداشته شود.

وی اظهار کرد: باید مولفه‌های هویتی دفاع مقدس مورد توجه جدی قرار گیرد تا ارزش‌های این دوران سینه به سینه به نسل‌های بعد منتقل شو و یاد و خاطره شهدا که نقش مهمی در حفظ آرمان‌های انقلاب داشتند، حفظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار