پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: ۱۱۱۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 28 July 2023

به گزارش تابناک گیلان حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا در خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت تقارن عاشورای حسینی و روز جمعه، بزرگداشت باشکوه این دو مناسبت بزرگ دینی را مصداق تعظیم شعائر الهی و دلهای خداترس و باتقوا دانست به گزارش تابناک گیلان.
وی ضمن بیان حدیثی از امام رضا(ع) در مورد روز عاشورا و نحوه شهادت آن حضرت، روز عاشورا را روز مصیبت و اندوه اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: مصیبت امام حسین(ع) نه فقط بر شیعیان، بلکه بر همه مسلمانان بزرگ و سنگین است و مصیب ایشان در آسمان ها و ملائکه بزرگتر و سنگین تر از اهل زمین است.
باقری ارومی ضمن تقدیر و تشکر از ائمه جماعات، هیأت امنای مساجد، هیأت های مذهبی، مردم و مسئولین بزرگوار شهرستان آستارا از برگزاری با شکوه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر ضرورت افزایش معرفت و شناخت اهل بیت(ع) و اطاعت از اوامر و پرهیز از نواهی آنان تأکید کرد.
خطیب جمعه آستارا در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 درباره اهمیت نماز جمعه گفت: اینکه سوره ای به نام جمعه در قرآن داریم و در آن به این تکلیف الهی امر شده و رفتن به سوی آن را با شتاب و سرعت تأکید می کند نشان دهنده اهمیت نماز جمعه است.
نماز جمعه مصداق ذکر الهی و موجب آرامش دلهاست و احادیث فراوانی که درباره پاداش و ثواب آن وارد شده است مؤید جایگاه بلند و رفیع نماز جمعه در اسلام است. خطبه های آن به منزله دو رکعت نماز و رعایت احکام نماز در آن ضروری و لازم است.
خطیب جمعه باید در خطبه ها مردم را به انجام اطاعت الهی و پرهیز از معاصی دعوت کند و آنچه را که به مصلحت و منفعت آنان است برایشان بیان کند و اخبار آفاق عالم را به اطلاع ایشان برساند. تا سطح آگاهی و شناخت مسلمانان نسبت به جهان پیرامون آنان افزایش یابد.
علی اکبرپور خبرنگار تابناک گیلان از آستارا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار