معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی پلیس راه استان هنگام انجام وظیفه در ایست و بازرسی در جاده یاسوج - اصفهان توسط یک خودروی شوتی زیرگرفته شد و به شهادت رسید.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ 02 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی‌مهر عصر چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: سروان شهید «آراسته» توسط خودروی شوتی زیر گرفته شده بود و به بیمارستان انتقال یافت.

وی افزود: این نیروی پلیس به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات این حادثه ساعت حدود ۱۷ عصر روز چهارشنبه رخ داد.

هاشمی‌مهر ابراز کرد: راننده این خودرو فرار کرده بود، اما در تپه‌های اطراف دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از شهادت گروهبان یکم "سینا آراسته" توسط راننده خودروی شوتی در محور "یاسوج- اصفهان" خبر داد.

سردار "کیقباد مصطفایی" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ساعاتی پیش کارکنان پاسگاه انتظامی میمند شهرستان "دنا" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ سواری شوتی حامل کالای قاچاق مشکوک و پس از دستور ایست، راننده بدون توجه به دستور پلیس و به صورت عمدی با گروهبانیکم "سینا آراسته" به شدت برخورد که همکار مذکور به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

شایان ذکر است بلافاصله طرح مهار در مبادی ورودی و خروجی استان اجرا و کمتر از یک ساعت خودرو توقیف و راننده خاطی که به کوه‌های اطراف متواری گردید بود، شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی دلالت گردید.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان شهادت این مامور وظیفه شناس را به خانواده این شهید والا مقام، همرزمان وی و عموم مردم ولایتمدار و شهید پرور استان تبریک و تسلیت گفت.جام وظیفه و برقراری آرامش و امنیت، در جریان درگیری با قاچاقچیان در جاده یاسوج - اصفهان به شهادت رسیدند.

سال‌هاست که خودرو‌های شوتی با سرعت ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر امنیت جاده‌ای را برای مردم کهگیلویه و بویراحمد به خطر انداخته‌اند و برای کنترل و برخورد با این خودرو‌ها در زمینه مبارزه با کالا‌های قاچاق، استان نیاز به گلوگاه مشخص و متمرکز در یک نقطه داشت که اکنون این نیاز اساسی در دولت سیزدهم پاسخ داده شد.

این گلوگاه به تازگی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی کلنگ‌زنی شده است تا سدی در برابر خودرو‌های شوتی، قاچاق انسان و کالا خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار