بوشهر- سرپرست معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از توزیع ۴۴۰ دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 03 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از مهر، جعفر میگلی نژاد صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شمار دستگاه پنل خورشیدی با هدف تأمین برق عشایر کوچ رو و با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال تأمین شده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: عمده هدف این اقدام ترویج فرهنگ مصرف انرژی پاک و حفاظت از محیط زیست است چراکه با وجود پنل‌های خورشیدی عشایر دیگر ناگزیر به سوزاندن ذخایر طبیعی برای تأمین روشنایی و پخت و پز نخواهند بود.

میگلی نژاد ادامه داد: قابل حمل بودن پنل‌های اهدایی مهم‌ترین مزیت این دستگاه‌ها است چراکه عشایر به واسطه کوچ رو بودن می‌توانند در محل زندگی خود پنل‌ها را مورد استفاده قرار دهند.

وی افزود: با رویکرد راهبردی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از سرمایه گذاران احداث نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق حمایت ویژه می‌شود که انتظار داریم بخش خصوصی از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد.

وی از پیگیری و هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی مجری طرح تولید پراکنده شرکت مهندس فولادی و کارشناس دکتر جعفری قدردانی کرد.

میگلی نژاد اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه، اصلاح و بهینه سازی نیز با ۴۶۵ میلیارد ریال اعتبار در استان بوشهر آغاز شده است.

وی بیان کرد: این پروژه در قالب ۱۴ قرارداد و در شهرستان‌های مختلف استان عملیاتی شده که بهره برداری از آن منجر به افزایش پایداری برق در استان بوشهر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار