یک تحلیلگر بازارهای مالی گفت: معتقدم رشد شاخص‌های بورس نمی‌تواند کوتاه‌مدت باشد.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 14 October 2015
یک تحلیلگر بازارهای مالی گفت: معتقدم رشد شاخص‌های بورس نمی‌تواند کوتاه‌مدت باشد.
 
محمد ماهیدشتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به مثبت شدن امروز(22 مهر)بازار بورس، اظهار کرد: سخنرانی شب گذشته رییس‌جمهور به اتفاقاتی اشاره دارد که بر اساس دیدگاه اقتصاد کلان حدود هفت فصل تداوم دارند. بدین ترتیب افزایش ناگهانی تقاضای سهام طی معاملات امروز با آیندهی تقریباً دوری گره خورده و رشد شاخص‌های بورس نمی‌تواند کوتاه‌مدت باشد.

وی افزود: فارغ از آنکه جزئیات سخنرانی رییس‌جمهور یا بستهی سیاست‌های اقتصادی جدید چیست، این سخنرانی می‌تواند نشان‌دهنده‌ اراده‌ی کامل دولت برای شروع دورهی "سیاست‌های انبساطی" باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: از نظر تکنیکی، امروز شاخص کل بورس تهران توانست سقف مقداری 18 روز اخیر خود، یعنی 61 هزار و 790 واحد را بشکند. طی این دوره دامنه‌ نوسان شاخص کل حدود 363 واحد بود، این در حالیست که فقط امروز شاخص کل 538 واحد بالا رفت و سیگنالی برای یک رشد بلندمدت صادر کرد.

این تحلیلگر بازارهای مالی افزود: کمترین مقدار هفته‌ گذشته‌ شاخص کل اگرچه از مقدار آن در زمان سقوط دسته جمعی نمادهای پالایشی در اسفند 1393 کمتر بود، اما به لحاظ تکنیکی قدرت فروشندگان در دوره‌ اخیر کمتر از آن زمان ارزیابی می‌گردد.

ماهیدشتی ادامه داد: در چشم‌انداز بلندمدت، اگر تا پایان این ماه میلادی، شاخص کل بالاتر از 61 هزار و 500 واحد باقی بماند، می توان پایان هفت فصل نزول بازار سهام را اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار