مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: رسیدگی و پاسخگویی به استعلامات فیزیکی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی، نظامی، انتظامی و قضائی در کمتر از ۲۴ ساعت انجام می شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 05 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از مهر، اسکندر پاسالار صبح شنبه در جمع خبرنگاران از پاسخگویی به ۵۰۹ مورد استعلام فیزیکی از مراجع قضائی، نظامی، انتظامی و نهاد‌های دولتی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: این تعداد استعلام جدای از استعلامات الکترونیکی است که دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی از سامانه‌های ثبت احوال به صورت لحظه‌ای و برخط دریافت می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر استعلامات صورت گرفته از ثبت احوال استان در سال گذشته را بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مورد اعلام کرد و بیان داشت: همه استعلامات صورت گرفته از دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های دولتی، نظامی، انتظامی و قضائی در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ داده شده و این نشان از فراهم سازی بستر حرکت در مسیر ارائه خدمات هوشمند سازمان ثبت احوال کشور و از مصادیق بارز استقرار دولت الکترونیک است.

وی، یادآور شد: پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور یکی از پایگاه‌های بسیار قوی و غنی است که ثبت احوال در اختیار دارد و امروزه ۲۰۰ دستگاه در ۲۰۰ هزار نقطه در سراسر کشور کشور به صورت آنلاین و آفلاین اطلاعات را از این پایگاه دریافت و احراز هویت می‌کنند و به متقاضیان خود ارائه خدمت می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، بانک اطلاعات هویتی ایرانیان شامل مشخصات فردی و خانوادگی، اطلاعات بیومتریک، ثبت چهره و اطلاعات نشانی افراد را از ظرفیت‌های منحصر به فرد سازمان ثبت احوال کشور برشمرد و تصریح کرد: ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی به شهروندان در گرو بهره گیری از پایگاه اطلاعات ثبت احوال است و بدون سامانه ثبت احوال هیچ نهاد یا دستگاهی نمی‌تواند به مراجعین خود خدمات ارائه دهد.

پاسالار با تاکید بر اهمیت تطبیق شماره ملی افراد با کد پستی محل سکونت آن‌ها اظهار کرد: بر اساس قانون تمامی افراد مکلف هستند تغییر نشانی خود را ظرف مدت ۲۰ روز در سامانه ثبت احوال به روز کنند و بر این اساس ارائه هرگونه خدمت دستگاهی ملزم به تطبیق شماره ملی با کد پستی افراد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار