مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی شناسایی شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ 05 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، دکتر ناصر امینی با بیان این که بیماری ویروسی خون ریزی دهنده تب کریمه کنگو بیماری بومی کشور و استان خراسان رضوی است افزود: کنه‌های ناقل بیماری در شهر مشهد و سایر شهرستان‌ها وجود دارند.

وی ادامه داد: در طول فصل فعالیت کنه‌ها از نیمه فرودین ماه تاکنون روند موارد مثبت تب کریمه کنگو نسبت به سال‌های گذشته خوشبختانه افزایشی نبوده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر سال انتظار داریم حدود پنج مورد مبتلای به این بیماری در دانشگاه مشهد داشته باشیم که تعداد موارد از اول سال تنها ۲ مورد بوده است که هر ۲ نفر با موفقیت درمان و مرخص شده‌اند.

امینی افزود: داروی مورد نیاز برای درمان بیماری تب کریمه کنگو در ابتدای سال به تعداد کافی تهیه شده و در اختیار مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای مدیریت و کنترل بیماری تب کریمه کنگو و پیشگیری از شیوع آن همکاری و هماهنگی بین بخشی با سایر ارگان‌ها به ویژه دامپزشکی انجام شده است و در هر مورد پیگیری اطرافیان و سم‌پاشی منزل فرد بیمار و خانه‌های اطراف صورت گرفته است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه می‌شود با توجه به آغاز فصل شیوع این بیماری در مقابل هر فردی که دارای علایمی از جمله تب و لرز و سرفه است پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها رعایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار