رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در قرارگاه جوانی جمعیت مطرح کرد
تابناک هرمزگان- دکتر غلامعلی جاودان در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه با اشاره به افزایش نرخ باروری کلی استان نسبت به سال قبل گفت: استان هرمزگان با افزایش نرخ باروری کلی از 1.93 در سال 1400 به 2.1 در سال 1401 رسید.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ 07 August 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// دکتر جاودان با بیان اینکه شهرستان جاسک بالاترین نرخ باروری کلی در استان را دارد، افزود: شهرستان جاسک با نرخ باروری کلی 2.67 بالاترین نرخ باروری کلی استان را دارد و بعد از آن شهرستان های میناب 2.46 و سپس بندرلنگه با نرخ رشد 2.36 جزء شهرستان های با نرخ باروری مطلوب هستند.

دکتر جاودان با اشاره به اینکه برنامه جوانی جمعیت و فرزندآوری جزء اولویت مهم کشور هست، بیان داشت: بررسی علل و عوامل تعیین کننده نرخ باروری کلی و فرزندآوری در استان و همچنین آموزش مناسب به جامعه، آموزش مهارت های زندگی و ارائه خدمات مطلوب و مورد نیاز و نقش بهورز و مراقب سلامت در روستا، از عوامل تسریع کننده در برنامه جوانی جمعیت و فرزندآوری است.

دکتر غلامعلی جاودان خاطرنشان کرد: 12 هزار زوج نابارور در استان شناسایی شده است که نیازمند مداخله جدی و اساسی جهت شناسایی و رفع مشکل این زوجین هست که با آموزش درست، اصلاح سبک زندگی و مداخلات درمانی می توان این آمار را کاهش داد.

دکتر جاودان در مقایسه شاخص تعداد تولد و فرزندآوری در گروه های مختلف سنی زنان طی سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تصریح کرد: بالاترین رشد نرخ باروری زنان استان در دو گروه سنی ۳۰ الی ۳۴ سال و ۲۵ الی ۲۹ سال است.

در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه در خصوص بهره برداری کامل مرکز ناباروری سطح سه در مجتمع پیامبر اعظم(ص)، راه اندازی مهد کودک پردیس دانشگاه، تامین فضای فیزیکی جهت راه اندازی مرکز نفس (زیرنظربسیج جامعه پزشکی)، فعالیت کمیته پایش و نظارت و همچنین بررسی نرخ باروری کلی در شهرستان های استان هرمزگان گفتگو و برنامه ریزی انجام شد.

جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۹صبح امروز یکشنبه ۱۵ مرداد به ریاست دکتر جاودان و با حضور معاونین و مدیران دانشگاه، مدیرکل بیمه سلامت، نمایندگان نهاد رهبری در دانشگاه، بسیج جامعه پزشکی در سالن کنفرانس کوثر دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: باروری ، علوم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار