معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در طرح «شهربان»، شهروندان با دریافت امتیاز شهراندیش و عنوان «شهردار»، در کنار مدیریت شهری به اداره شهر می‌پردازد.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷ 07 August 2023

مهدی بقایی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به سامانه تلفنی ۱۳۷ به عنوان یک ابزار برای رصد مطالبات مردمی و به کارگیری آن برای ارزیابی نیروهای شهرداری در حوزه خدمات شهری در سال گذشته، اظهار داشت: امسال با استفاده از سامانه ۱۳۷ و اجرای طرح «شهربان»، نظارت به بخش مردمی واگذار شده و میزان رضایت یا نارضایتی شهروندان از این طریق ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح شهربان شهروندان را قدم به قدم در مسیر مشارکت بیشتر قرار می‌د‌هد، تأکید کرد: هر گزارش از نارضایتی شهروندان به مبلغ ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان جریمه خواهد داشت.

بقایی ادامه داد: هنگامی که شهروندان با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار می‌کنند در واقع به عنوان شهربان از مشکلات شهر گزارش می‌دهند، به بعضی از این شهربان‌ها کد خاصی داده می‌شود تا زمانی که آن‌ها برای سامانه پیام ارسال می‌کنند، به میزان تماس بیشتر برای آن‌ها امتیاز ویژه در نظر گرفته ‌شود که بر این اساس، به ترتیب مرتبه «شهریار» و سپس «شهراندیش» را دریافت می‌کنند.

 معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: یک شهروند با دریافت امتیاز شهراندیش به کمک فکری مدیریت شهری می‌آید و در گام بعد در سیاست‌گذاری‌های شهر نیز ورود پیدا می‌کند، سپس با دریافت عنوان شهردار در کنار مدیریت شهری به اداره شهر می‌پردازد.

وی با اعلام اینکه لایحه «طرح شهربان» به صحن علنی شورای اسلامی شهر ارائه شده و تا پایان امسال اجرایی می‌شود، اضافه کرد: در این طرح، گزارش شکایت شهروندان و میزان نارضایتی آن‌ها به‌طور مستقیم در صورت‌وضعیت پیمانکار وارد و ثبت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار