استاندار یزد در نشست ستاد نوفاد استان مطرح کرد؛
استاندار یزد با بیان اینکه فعالین زیست بوم فناوری و نوآوری امور این حوزه را با نگاه جهادی و عالمانه پیش می برند، خاطرنشان کرد: مجموعه شرکت های دانش بنیان استان در اولویت نخست پرداخت تسهیلات تبصره ای قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 10 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نشست ستاد نوفاد استان یزد به ریاست دکترفاطمی؛ استاندار و با حضور دکتر رضایی فر؛ معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف و جمعی از اعضای ستاد برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، با اشاره به نگاه ویژه استان به حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: اراده جدی اعضای ستاد نوفاد استان در این فصل از توسعه و پیشرفت یزد، رساندن استان به قله های رفیع پیشرفت و تعالی است که در پرتو آن اتفاقات مبارکی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه فعالین زیست بوم فناوری و نوآوری امور این حوزه را با نگاه جهادی و عالمانه پیش می برند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه گفتمان اقتصاد دانش بنیان و توسعه علم، فناوری، دانایی و توانایی روز به روز در استان یزد رشد بیشتری پیدا می کند که این موضوع ارزشمند است.
 
دکتر فاطمی همچنین به برخی از دستاوردها و اتفاقات خوب سال گذشته استان در حوزه دانش بنیان اشاره و اضافه کرد: با پیگیری ها و اقدامات و فعالیت های صورت گرفته، پارک علم و فناوری، مجموعه دفتر نخبگان و دانشگاه های استان در زمره مراکز برتر کشور قرار گرفته اند.

استاندار یزد در ادامه خطاب به معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف، خواستار حمایت ویژه از یزد به عنوان استان الگو و پیشرو در حوزه دانش بنیان ها شد.

دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از رویکردهای مورد پیگیری در برنامه رشد اقتصادی استان اشاره و تصریح کرد: در این برنامه، برای بهره وری سهم ۴۰ درصدی در نظرگرفته شده و برنامه ریزی های لازم جهت تحقق این امر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فعالیت های حوزه فناوری، نوآوری و دانش بنیان باید در رشد اقتصادی استان نمود عینی داشته باشد، گفت: دانش بنیان ها در تحقق برنامه رشد اقتصادی استان باید سهم حداقل ۴ تا ۶ درصدی داشته باشند لذا به این حوزه به طور ویژه تر توجه و برای آن برنامه ریزی شود.

استاندار یزد در پایان با بیان اینکه دانش بنیان ها در اولویت نخست پرداخت تسهیلات تبصره ای استان قرار دارند، افزود: با توجه به اهمیت حوزه دانش بنیان، ملاک ورود دستگاه ها به جشنواره شهید رجایی و ارزیابی عملکرد آنها، جدیت در  امر اجرای مصوبات ستاد نوفاد است و در صورت عملکرد ناموفق در این حوزه، از ارزیابی جشنواره حذف می شوند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار