معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مجوزی که در درگاه ملی برای سرمایه‌گذاری صادر می‌شود ملاک و معیار اصلی برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاران است.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 11 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از خبرگزاری تسنیم، یوسف خدادادی ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در اردبیل اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید که زمینه‌ساز اشتغال مولد است، مورد توجه مسئولان و متولیان امر است چرا که در سایه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال استان اردبیل می‌تواند از مشکلات و نارسایی‌های موجود رهایی پیدا کند.

وی ضرورت علاقه‌مندی مدیران دستگاه‌های اجرایی را در گره‌گشایی از مشکلات سرمایه‌گذاران یادآور شد و تصریح کرد: ریشه اکثر آسیب‌ها و جرایم اجتماعی بیکاری است و اگر اشتغال برای جوانان فراهم کنیم، کمترین آسیب را در حوزه اعتیاد، سرقت و سایر ناهنجاری‌ها شاهد خواهیم بود.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حتی تحولات فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی وابسته به اشتغال و کارآفرینی است و شایسته است با یک نگاه مثبت و مساعد از سرمایه‌گذاران حمایت همه‌جانبه را انجام دهیم.

خدادادی افزود: اکثر مدیران سطوح بالا بر حل مشکلات و گره‌گشایی این حوزه اعتقاد راسخ دارند، اما مشکل در مدیریت‌های جزئی و کارشناسان است که گاه در این روند سنگ‌اندازی کرده و موانعی را به وجود می‌آورند.

وی مصوبات ستاد تسهیل و حمایت قضایی را لازم الاجرا دانست و خاطرنشان کرد: عدم اجرای مصوبات از مصادیق ترک فعل و عنوان مجرمانه است.

خدادادی با انتقاد از برخی مدیران که اقدام به استعلام از تهران در باب اجرای مصوبات می‌کنند، اضافه کرد: در اجرای مصوبات دیگر نیازی به استعلام نیست چرا که تمامی این مصوبات در چارچوب قانونی بوده و هیچ‌گونه نتایج سویی را برای مدیران به همراه ندارد.

وی درگاه ملی را اصلی‌ترین مبنای صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری اعلام کرد و ادامه داد: در این درگاه ملی تمامی دستگاه‌های اجرایی قوانین، دستورالعمل‌ها و مقررات قانونی را ثبت کردند و دیگر نیازی نیست در استان‌ها مدیران به این مجوز‌ها ایراد و اشکالی بگیرند.

خدادادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما باید به نحوی عمل کنیم تا یک سرمایه‌گذار با خیال راحت و فکر باز مجوز‌ها را در کوتاهترین زمان دریافت کرده و پروژه را به سرعت اجرایی کند که در این مسیر قطعا با مدیران و مسئولان مشکل‌آفرین و مانع تراش برخورد جدی شده و حتی پرونده‌های قضایی نیز برای آن‌ها صادر می‌شود.

رئیس کمیته حمایت قضایی استان اردبیل تصریح کرد: برای استان‌ها وزارت صمت باید به تناسب پیشرفت و توسعه بسته‌های حمایتی و تشویقی از سرمایه‌گذاران در نظر بگیرد تا عدالت اجتماعی در توجه به استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته نیز برقرار شود.

وی گفت: متأسفانه برخی از استان‌ها با قوانین حمایتی پیش‌بینی شده روز به روز در مسیر پیشرفت و توسعه صنعتی قرار گرفته و استان‌های کم برخوردار در این مسیر از غافله عقب می‌مانند که بهتر است وزارت صمت تدبیری معقول و منطقی در جهش تولید و توسعه اشتغال در استان‌های محروم در نظر بگیرد.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان اردبیل را منوط به دید وسیع در حوزه جذب سرمایه‌گذاران اعلام کرد و افزود: با توجه به برگزاری رویداد ۲۰۲۳ فرصتی مناسب است تا در این استان از سرمایه‌گذاری‌های خارجی و مشروع حمایت لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار