کد خبر: ۱۱۱۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ 12 August 2023

باشگاه پرسپولیس روز شانزدهم مرداد از پیراهن فصل جدید خود رونمایی کرد. در این پیراهن از نمادهای متعددی استفاده شده است که برخی از آنان معنا و مفهوم خاصی دارند.

به گزارش مشرق، باشگاه پرسپولیس از پیراهن فصل جدید خود رونمایی کرد. لباس جدید پرسپولیس به طرز اغراق شده‌ای مملو از نمادهای متعدد است که تقریباً ارتباطی به لباس یک باشگاه فوتبالی ندارد.

نمادهای بهائیت و ضد انقلاب در لباس پرسپولیس +عکس
نماد لوتوس (نیلوفر آبی) روی پیراهن پرسپولیس

لوتوس (نیلوفر آبی) یکی از نمادهایی که در این لباس نقش بسته است. این باشگاه در توجیه این نماد آورده است: «همان گلی که در مرداب رشد می‌کند. همواره رو به خورشید و روشنایی دارد و از دوازده گلبرگ تشکیل شده است. نمادی امیدبخش از سعی و تلاش و یاد آوری آن زیبایی‌ای که از دل محیطی نامطلوب راه خود را به نور می‌یابد و می‌شکفد. دوازده گلبرگ گل نیز استعاره‌ای است از یازده بازیکن و یار دوازدهم‌شان یعنی هواداران باشگاه و نشانی از جدایی‌ناپذیری‌شان.»

اما ماجرای این نماد چیست؟

لوتوس یا نیلوفر آبی یکی از نمادهای مشهور بهائیت است. نیلوفر آبی در فرقه بهائیت به معنای الوهیت است.[1] ساختمان لوتوس یا نیلوفر آبی در پایتخت هندوستان یکی از ۸ مشرق‌الاذکار قاره‌ای فرقه تروریستی بهائیت در جهان است. بهائیان به معابد خود مشرق‌الاذکار می‌گویند.

لازم به ذکر است که معبد عشق آباد به عنوان اولین معبد بهائیان جهان روز چهاردهم مهر ۱۳۲۷ ه.ش پس از زلزله شدید در ترکمنستان ویران شد و در این فهرست هشت‌گانه لحاظ نشده است. این هشت مشرق‌الاذکار در آمریکا، استرالیا، شیلی، آلمان، پاناما، ساموآ، اوگاندا و هندوستان واقع شده‌اند.[2]

گفتنی است که بیت العدل (مقر مرکزی بهائیان جهان در فلسطین اشغالی) سال ۲۰۱۲ از ساخت ۲ مشرق‌الذکار اصطلاحاً ملی در کنگو و پاپوآ گینه نو (تحت سلطه خاندان سلطنتی انگلیس) و همچنین پنج مشرق‌الذکار محلی در بیهار شریف (هند)، باتامبانگ (کامبوج)، ماتوندا سوی (کنیا)، نورته دل کاوسوا (کلمبیا) و تانا (وانواتو) خبر داد.

نمادهای بهائیت و ضد انقلاب در لباس پرسپولیس +عکس
مشرق‌الاذکار بهائیان در شش قاره جهان

«فریبرز صهبا» معمار معبد نیلوفر آبی در هند است. «صهبا» گفته است که با خاطرات مادرش از مشرق‌الاذکار عشق‌آباد به معماری علاقه‌مند شده بود. نقل است که این فرد در طراحی طیف وسیعی از بناها نظیر ساختمان سفارت ایران در چین و بنای طبقاتی بهائیان در فلسطین اشغالی نیز حضور داشته است. باغ‌های طبقاتی مربوط به قبر باب در حیفا واقع در قلمروی اشغالی رژیم صهیونیستی به عنوان دومین مکان مهم بهائیان جهان است.

نمادهای بهائیت و ضد انقلاب در لباس پرسپولیس +عکس
«فریبرز صهبا» معماری باغ‌های بهایی «حیفا» و «معبد لوتوس» دهلی‌نو را برعهده داشته است
این معبد در سال ۱۹۸۶ تکمیل شد

نمادهای بهائیت و ضد انقلاب در لباس پرسپولیس +عکس
ساختمان لوتوس یا نیلوفر آبی در دهلی نو
معبد لوتوس یکی از ۸ مشرق‌الاذکار قاره‌ای فرقه بهائیت در جهان است

طی یک دهه گذشته ساختمان‌ها و مجتمع‌های مختلفی در کشور با عنوان لوتوس یا نیلوفر آبی در سایه غفلت مدیران شهری ساخته شده است. نفوذ در ارکان جامعه یکی از شگردهای فرقه بهائیت است. هدف، رسوخ در حوزه‌های مختلف برای ایجاد یک شبکه بزرگتر است. شبکه‌ای که در روز موعود علیه سیستم وارد عمل شود. حوزه تجارت و اقتصاد یکی از نقاطی است که که بهائیت با قدرت در آن ورود کرده است. بهائیت از دهه ۸۰ ه.ش فعالیت خود را در این حوزه گسترش داده‌ و نمادهای خود را با نقاب تجاری عرضه می‌کنند.

مضاف بر لوتوس، نمادهای دیگری نظیر درفش کاویانی نیز در لباس جدید پرسپولیس نقش بسته است. درفش کاویانی پای ثابت تجمعات اپوزیسیون و پرچم گروه‌ تروریستی «تندر» است. بمب‌گذاری در حسینیه شهدای شیراز در ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ که منجر به‌ شهادت‌ ۱۴ تن و مجروحیت ۳۰۰ تن شد، از جمله اقدامات تندر است.

نمادهای بهائیت و ضد انقلاب در لباس پرسپولیس +عکس
«جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی موسوم به «تندر»

نمادهای بهائیت و ضد انقلاب در لباس پرسپولیس +عکس
تجمع همجنس بازان با پرچم درفش کاویانی علیه جمهوری اسلامی

اکنون این سوال وجود دارد که ضرورت استفاده از نمادهای بهائیان و ضد انقلاب با هر توجیحی روی پیراهن جدید پرسپولیس چیست؟ عاریت از نمادهای باستانی بهانه‌ غیرقابل قبولی برای استفاده از نماد بهائیان و گروه‌های تروریستی است. اکنون دو ذکر مقدس «لا إِلٰهَ إلّا اللّهُ» و «محمد رسول‌الله» بر روی پرچم منحوس داعش نقش بسته است. اقدام پرسپولیس به سان این است که از پرچم داعش با این بهانه که حاوی اذکار مقدس است، استفاده شود!

[1]:indianexpress.com/article/parenting/events-things-to-do/know-your-monument-lotus-temple-number-nine-5803987/

[2]:sahapedia.org/lotus-temple-and-number-nine

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار