انتقادمدیرعامل فرودگاههای کشور:
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور گفت: ظرفیت فرودگاه یزد در شأن و جایگاه مردم این استان نبوده و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ 14 October 2015

به گزارش تابناک یزد،رحمت الله مه آبادی در آیین افتتاح طرحهای عمرانی و بهسازی فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد به جایگاه این فرودگاه در بین فرودگاههای کشور و همچنین طرح ارتقای خدمات فرودگاهی اشاره کرد.

وی اظهار کرد : هم اکنون رویکرد شرکت فرودگاههای کشور به سمت توجه و اهمیت به نیاز مسافر و تکریم مردم در سیکل تشریفات پروازی تغییر کرده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ظرفیت سازی فرودگاه شهید صدوقی درباره درخواست استاندار یزد مبنی بر ساخت فاز دوم ترمینال اظهار امیدواری کرد تا اوایل سال 1395 سامانه کمک ناوبری ILS در این فرودگاه نصب شود.
** رشد 5 درصدی آمار پروازهای فرودگاه یزد
مدیرکل فرودگاه های استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به افزایش نرخ اعزام و پذیرش مسافر و پرواز در سال گذشته اظهار کرد: در سال 1393 نسبت به سال قبل 17.7درصد اعزام و پذیرش مسافر و 5 درصد آمار پروازی این فرودگاه رشد داشته است.
سعداله وطنخواه با اشاره به طرح های توسعه ای این فرودگاه گفت: با تملک و الحاق 2500 هکتار ازمین های جدید و همچنین نصب سیستم سامانه کمک ناوبری ILS در آینده ای نه چندان دور و همچنین بهره برداری از ترمینال شماره 2 فرودگاه یزد ، برهه جدیدی از توسعه و تعالی و مرحله تازه ای از روند پیشرفت و ارتقای خدمات پروازی و فرودگاهی آغاز می کند.
وی همچنین با اشاره به ارتقای آن فرودگاه به سطح فرودگاه بین المللی افزود: هم اکنون با وجود پروازهای زیارتی و حج و عتبات و همچنین مسیرهای پروازی مختلف داخلی ، آمادگی پذیرش هرگونه پرواز در هر ساعت از شبانه روز و تاز سوی هر شرکت هواپیمایی بویژه در مسیرهای بین المللی فراهم شده است.
مدیرکل فرودگاههای یزد درباره مختصصات ترمینال مورد بهره برداری نیز یادآور شد: مساحت ترمینال شماره (2) 3200مترمربع بوده و تمام مصالح بکار رفته در آن از تولیدات داخل و توسط پیمانکاران و مشاوران بومی استان اجرا شده است.
وطنخواه اظهار امیدواری کرد تا در آینده ای نزدیک باتوجه به روند افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی و تمایل مردم به استفاده از حمل و نقل هوایی ، با مساعدت مسئولان شرکت فرودگاه های کشور و مقامات ارشد استان یزد با انجام پطرحهای جدید بویژه ساختمان برج مراقبت پرواز ، فاز دوم توسعه ترمینال شماره 1 و نصب سامانه ILS بتوان به ظرفیت واقعی و جایگاه مطلوب و در شأن مردم شریف و عزیز استان یزد نایل شد.
در این مراسم ترمینال شماره 2 فرودگاه شهید صدوقی یزد با حضور امام جمعه یزد ، استاندار و مسئولان استانی افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار