پس از صدور رأی عوامل هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم در کرمانشاه؛
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به صدور رای عوامل هتک حرمت به همسر آمر به معروف شهید مدافع حرم در کرمانشاه گفت: براساس رای صادره از سوی دادگاه متهمین به حبس، پرداخت دیه و جریمه نقدی محکوم شدند که با اعلام رضایت همسر و فرزند شهید بخشیده شدند.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 13 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، کرمی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته همسر و دختر شهید «حسین علیخانی» از شهدای مدافع حرم در استان، مقابل درب منزل خود به دلیل انجام وظیفه شرعی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر به دو خانم حرمت شکن بصورت محترمانه تذکر می‌دهند، اما متاسفانه این دو خانم و یک مرد که به همراه آنها بود، همسر شهید و دخترش را مورد هتک حرمت و ضرب و جرح قرار می‌دهند.

وی افزود: بدنبال این حادثه و جریحه دار شدن احساسات مردم شهید پرور کرمانشاه تحقیقات برای شناسایی این افراد هتاک در دستور کار قرار گرفت و هر سه آن‌ها بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای این افراد، عنوان کرد: رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضایی کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت و در نهایت رای پرونده آن‌ها صادر شد‌.

وی در ادامه اعلام کرد: متهمین به اتهام توهین، ورود به عنف و ایراد صدمه بدنی عمدی به دادگاه معرفی شده بودند و پرونده آن‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت.

کرمی افزود: در نهایت پس از بررسی دقیق و همه جانبه موضوع و تایید و تفهیم عناوین اتهامی، رای پرونده در شعبه ١١٢ کیفری استان صادر شد که طبق قانون و رای صادره از سوی دادگاه، متهمین به حبس، پرداخت دیه ، تبعید و جریمه نقدی محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام رای دادگاه، همسر و فرزند بزرگوار شهید مدافع حرم، با مناعت طبع از حق قانونی خود گذشت کرده و با اعلام رضایت آنها پرونده با قرار موقوفی بایگانی شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: حجاب واجب شرعی و قانونی است و دستگاه قضایی با افراد حرمت شکن که هتاک نسبت به آمرین به معروف باشند، هیچ مماشاتی نخواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار