از ابتدای سال تا پایان تیر، ۸ هزار کیلوگرم انواع مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در داراب جمع آوری و معدوم شده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹ 15 August 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: از ابتدای سال تا پایان تیر، ۳ هزار و ۵۲۸ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن سطح شهرستان داراب انجام شده است. طی این بازدیدها، ۸ هزار کیلوگرم انواع مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و فاسد جمع آوری و در سایت دفع زباله این شهرستان معدوم شده است.

دکتر حمید رشید معاون بهداشتی شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان داراب با اشاره به اینکه سلامت شهروندان اولویت نخست حوزه سلامت شهرستان به شمار می‌رود، اظهار کرد: در جهت پایش آب آشامیدنی شهرستان داراب، در همین بازه زمانی ۳۵۰ مورد آزمایش باکتریولوژی و ۱۶ هزار و ۲۱۰ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی نیز انجام شده است.

او گفت: تعداد بازرسی‌های کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت داراب از نانوایی‌های این شهرستان را ۷۷۴ مورد عنوان و اضافه کرد: ۷ واحد نانوایی متخلف به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

رشید بیان کرد: در جهت کنترل بیماری تب کریمه کنگو، در گشت مشترک مرکز بهداشت با اداره دامپزشکی، ۴ واحد قصابی متخلف به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

سرپرست مرکز بهداشت داراب افزود: ۶۸ مورد شکایت در زمینه بهداشتی نیز در همین مدت در سامانه ۱۹۰ به ثبت رسیده است که از سوی بازرسان بهداشت محیط این مرکز بررسی شده است و در صورت برطرف نشدن مشکل بهداشتی، پرونده قضایی برای این افراد تشکیل شده و به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند.

رشید، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار