بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸ 15 October 2015
آیت‌الله مکارم: یارانه بلای خانمان‌سوز

به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با رئیس امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه پرداخت مالیات باید فرهنگ‌سازی شود، اظهار کرد: مردم نمی‌دانند به چه علتی مالیات پرداخت می‌کنند.

وی افزود: برخی می‌گویند وقتی مالیات پرداخت‌ می‌کنیم دیگر نباید وجوهات پرداخت کنیم این نشان دهنده عدم آگاهی مردم از علت پرداخت مالیات است. مردم مالیات را به دلیل استفاده‌هایی که از مصارف مختلف کشوری می‌برند، پرداخت می‌کنند.

این مرجع تقلید یادآور شد: یارانه‌ها بلای خانمان سوزی است که سابقاً‌ ایجاد شده است اما امروز باید در این خصوص برنامه و تفکر جدی صورت بگیرد نیازی نیست که افراد ثروتمند یارانه بگیرند. حذف یارانه ثروتمندان گرچه با اعتراض همراه خواهد بود اما نیاز به شجاعت دولت دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها یک سوم مردم نیاز به یارانه دارند، گفت: با حذف یارانه ثروتمندان می‌توان به افراد کم‌درآمد جامعه کمک بیشتری کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مالیات برای حفظ امنیت مردم است، گفت: اگر با تدبیر به مردم توجه داشته باشیم به طور قطع مشکلات مردم و دولت حل خواهد شد.


برخورد جدی با واحدهای آلاینده در قم

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار داشت: حوزه صنعت و تولید هیچ مغایرتی با محیط زیست ندارد، اما امیدواریم تولیدات در راستای حفظ محیط زیست و کمک به استقرار صنایع پاک باشد. 
 
رحمان دانیالی گفت: خوشبختانه تعامل خوبی میان بخش صنعت و محیط زیست در راستای کمک به استقرار صنایع پاک در استان قم وجود دارد. 
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد: تصفیه خانه صنعتی و فضای سبز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی قم در حال احداث است. 
 
وی بیان کرد: بررسی واحدهای صنعتی به منظور رعایت استانداردهای زیست محیطی به صورت مداوم توسط محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است. 
 
دانیالی با اشاره به نظارت بر واحدهای صنعتی افزود: با هرگونه واحد آلاینده اعم از واحدهای مجاز و واحدهای غیر مجاز برخورد جدی و قانونی می‌شود. 


اعتراض دایی به سوءاستفاده از نام نوروزی

سرمربی تیم صبای قم با انتقاد از آنهایی که می‌خواهند در ماجرای هادی نوروزی شو و نمایش اجرا کنند، گفت: یک مشت بازیگر جمع شده‌اند تا خودشان را نشان دهند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی دایی گفت: بازی ما با پرسپولیس 23 مهرماه بود و به یکباره اعلام شد به خاطر درگذشت هادی نوروزی و تلاقی با عدد 24 بازی به روز بیست و چهارم موکول شده! من هادی نوروزی را از صمیم قلب دوست داشتم و هر کاری هم برای یادبود او لازم باشد انجام می‌دهم اما متاسفم که برخی می‌خواهند روی این مسئله موج سواری کنند و پشت پرده رفتار دیگری دارند. من نمی فهمم چرا باید بازی یک روز عقب بیفتد؟ واقعا دلیلش عدد 24 است؟ یعنی اصلا قصد نداشتند به خاطر ملی پوش‌های پرسپولیس یک روز بیشتر به آنها استراحت بدهند؟

وی افزود: من نمی فهمم این جور بزرگداشت‌ها و سوءاستفاده از احساسات پاک مردم و هواداران از کجا آمده؟ اگر دنبال توجه به عدد 24 هستید چرا 24 ساعت بعد از درگذشت او یا بعد از اتمام مراسم تشییع با شکوه او تمام مطالباتش را پرداخت نمی‌کنید؟ چرا تا 24 سالگیِ پسرش، یک منزل مسکونی در اختیارش قرار نمی‌دهید تا همسر و فرزندانش دغدغه‌ای نداشته باشند؟ چرا همه دنبال نمایش و شو هستند و خیلی ها به خاطر منافع خودشان هر سوء استفاده‌ای از نام آن خدابیامرز می‌کنند؟

سرمربی تیم صبای قم ادامه داد: اگر به خود من می گفتند به خاطر ملی پوشان پرسپولیس قرار است بازی یک روز تعویق بیفتد می‌گفتم به خاطر گل روی هواداران ایرادی ندارد اما دیگر این منت را سر هادی نوروزی و خانواده اش نگذارید. من یک سوالی دارم؛ اگر بازی روز 25 مهر ماه بود هم حاضر بودید به خاطر هادی نوروزی آن را یک روز جلوتر بیاورید؟ کسانی که در زمان حیات هادی کوچکترین توجهی به او نداشتند حالا فرصت پیدا کرده‌اند عرض اندام و خودنمایی کنند. کارگاه کلاه سازی تان را تعطیل کنید. این کلاه‌ها برای سر ماها خیلی گشاد است. حالا دلتان به حال هادی سوخته؟ دغدغه آن خدابیامرز مگر غیر از تامین معیشت خانواده‌اش بود؟ حالا که خودش نیست به خانواده‌اش آن هم بدون حضور دوربین و رسانه توجه کنید. بروید سراغ پدر و مادرش و نگذارید نبود هادی را حس کنند. انگار یک مشت بازیگر جمع شده‌اند تا خودشان را نشان دهند. حساب دوستان واقعی هادی جداست اما عده‌ای فقط دنبال منافع خودشان و دیده شدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: چند ماه دیگر همه فراموش می کنند چه قول و وعده‌هایی داده اند کما اینکه قول‌ها به خانواده مرحوم مجید سبزی فراموش شد. آقایان چندبار سراغ خانواده فریبرز مرادی رفته‌اند؟ نمی‌روند چون برایشان برد تبلیغاتی و تیتر ندارد.کسی می‌داند منوچهر شفقتیان چه حال و اوضاعی دارد؟ کسی سراغ کریم باوی را می‌گیرد؟ اینها درد دارد وگرنه بازی با اعداد که کاری ندارد. کاش بتوانند مثلا روز 24 هر ماه مصاحبه نکنند. یا روز 24 هر ماه حقوقی در خور شان خانواده هادی به حساب‌شان بریزند. فعلا 24 عدد خودنمایی یک عده‌ای شده و هر کسی هم می بینی می‌خواهد بزرگداشت برگزار کند. همه اینها را گفتم که بدانند من فریب بازی‌هایشان را نخورده‌ام؛ همین.
اصلا شک نکنید. این مسئولانی که امروز خودشان را با نام هادی به صفحات رسانه‌ها چسبانده‌اند چند روز دیگر نام هادی را هم فراموش می‌کنند. فقط هواداران همانگونه که ناصرخان حجازی را فراموش نکردند قطعا هادی هم در یادشان می ماند. از همین جا هم به خانواده هادی مجدد تسلیت می‌گویم و اعلام می‌کنم روی خیلی از این قول و وعده‌ها حساب نکنید.


تجمع مقابل استانداری قم

به نقل از قم فردا، ظهر چهارشنبه 22مهر ماه جمعی از کارگران کارخانه فولاد سازان قم با تجمع مقابل استانداری قم به عدم دریافت حقوق معوقه خود از این کارخانه اعتراض کردند.

این کارخانه دارای 150 کارگر می باشد که بیش از 40 نفر از آنها در این تجمع به عدم دریافت 5 ماه حقوق معوقه خود معترض بودند.

کارخانه فولاد سازان قم در جاده کاشان واقع شده است.


پشت پرده تخریب فرماندار 

به نقل از قم فردا، استان قم به دلایل مختلفی از اهمیت فراوانی برخوردار است که در این دولت آبستن اختلافات و دخالت‌های بی‌مورد شد که با عزل و نصب‌هایی و اختلاف‌هایی که به وجود آمد، به‌خوبی می‌توان به این مهم پی برد.

یکی از این انتصابات جایگزینی رضا سیار به‌جای زارعی کوشا به‌عنوان فرماندار قم بود که از همان ابتدا هم با واکنش‌ها، موافقت‌ها و مخالفت‌های فراوانی همراه بود به‌طوری‌که مخالفان وی معتقد بودند مدیریت وی در جهاد کشاورزی ضعیف بوده و وی نمی‌تواند عهده‌دار مسئولیت مهم‌تری شود اما موافقان وی به تعامل و روحیه اعتدالی سیار تأکید داشتند.

یکی از نکاتی که هم‌اکنون مخالفان وی بر آن تأکیددارند این است که سیار مدیری احمدی‌نژادی است چراکه وی در دوران 8 ساله ریاست جمهوری قبل تماماً بر کرسی ساختمان سبز بلوار الغدیر تکیه زده بود.

این در حالی است که باوجود لاریجانی، امیرآبادی و حضور دوباره آشتیانی در انتخابات پیش رو به نظر می‌رسید عرصه برای معرفی چهره نزدیک به اصلاح‌طلبان برای این جبهه تنگ‌شده است به‌طوری‌که اصلاح‌طلبان تنها راه برای معرفی و موفقیت کاندیدای موردنظرشان را تغییر فرماندار می‌دانند.

این جریان در اولین قدم با رسانه‌ای کردن برخی موضوعات مانند عدم مدیریت صحیح فرماندار، عدم رغبت مردم نسبت به فرماندار و عدم رضایت از فعالیت‌های فرماندار قم و ایجاد نظرسنجی‌هایی در این رابطه سعی در تخریب چهره وی برداشته‌اند.

آن‌ها حتی پا را فراتر از این موضوعات گذاشته‌اند و طبق شنیده‌ها با رایزنی و وساطت‌هایی چه در داخل استان و حتی بیرون از آن قصد ایجاد تغییرات در فرمانداری قم را دارند.

نکته جالب‌توجه در این تخریب‌ها، تبدیل مدافعان قبلی به مخالفان فعلی فرماندار قم است و کسانی که قبلاً بعد از جابجایی سیار از جهاد کشاورزی از انتصاب وی شادمان بودند هم‌اکنون برای رسیدن به مقاصد حزبی و شخصی خود تبدیل به مخالفان درجه‌یک فرماندار شده‌اند.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که هنوز معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم انتخاب‌نشده است و علاوه بر این عرق اختلافات قبلی در بین مدیران دولتی نیز خشک نشده که جریان منفعت‌طلب به دنبال تغییرات در بدنه مدیران استان است.


۳۰۰ هزار موتورسیکلت، معضل قم

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه حوزه ترافیک اولویت اول استان قم است، گفت: تردد ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در قم به معضل این استان تبدیل شده است.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی افزود: حجم بالای تردد در محورهای درون و برون شهری استان باعث شده تا تصادفات ناشی از آن به مردم قم تحمیل شود و اخیراً در جلساتی که داشتیم مقرر شد برای کاهش تصادفات و تلفات رانندگی طرحی در شورای تأمین استان مطرح شود.

وی سپس با اشاره به ضرورت ساماندهی موتورسیکلت سواران در قم، بر لزوم فرهنگ سازی و همکاری سایر دستگاه‌ها تأکید کرد.

مجتبایی با بیان اینکه وظایف ۱۵ دستگاه دولتی استان در این طرح پیش بینی شده است، ادامه داد: استان قم نیازمند اقدامات اجتماعی و فرهنگ سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی است.

وی بر تسریع روند رسیدگی به پرونده پزشکی مشمولان نظام وظیفه در این استان، تأکید کرد.


کنایه ناطق نوری به آمریکایی ها!

به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست بررسی جریان های تکفیری در قم کنایه ای به ادعاهای مقامات آمریکایی زد و گفت: آمریکایی ها که می گویند ما از نظر تکنولوژی پیشرفته هستیم و اطلاعات مگس ها را نیز داریم و شماره ماشین ها را از طریق ماهواره شناسایی می کنیم، چطور نفهمیدند دو هواپیما در ماجرای یازدهم سپتامبر به سمت برج های دوقلو می آید!

وی در ادامه به فرا رسیدن ایام محرم حسینی و سفر مبلغان به مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: بنده در دوره های مختلف از جمله وزارت کشور و ریاست مجلس همواره تاکید کردم پیش از هرمسئولیتی، طلبه و از ذاکرین و نوکران امام حسین(ع) هستم که این مقام را با هیچ مسئولیتی عوض نمی کنم.   

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل خاطره ای از پرسش یک خبرنگار خارجی در دوران نامزدی برای ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: یک خبرنگار شیطان خارجی که احتمال زیاد انگلیسی بود از بنده پرسید «اگر رئیس جمهور شوید، بازهم منبر می‌روید و روضه خوانی می‌کنید» که من گفتم، مقام روضه خوانی و نوکری امام حسین(ع) را با هیچ چیزی عوض نمی کنم.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین به مردانگی حافظ اسد در کمک به ایران در دوران جنگ اشاره کرد و گفت: بالاخره؛ او به ما کمک کرد و مردانگی هم اقتدا می‌کند ما نیز امروز به سوریه کمک کنیم.


تغییر معاون عمرانی، خلاف نظر استاندار

استاندار قم گفت: دلاوری بنا به دلایل شخصی از معاونت عمرانی تغییر کرد و علی رغم میل باطنی و نظر شخصی مجبور به تعویض معاون عمرانی شدم.
به  نقل از فارس، سید مهدی صادقی در مراسم تودیع و معارفه معاون عمرانی استاندار قم با تقدیر و تشکر از زحمات دلاوری، اظهار داشت: در ارائه خدمات در مسئولیت‌های مختلف باید اهل عمل بود و آقای دلاوری به عنوان مدیری کم حرف و اهل عمل 5 سال در استانداری قم خدمت کرده است.

وی با بیان اینکه اگر مدیریت مجموعه بتواند با افراد آن مجموعه هماهنگ شود گام بزرگی در رسیدن به اهداف طی کرده است، افزود: نظم در حرکت نهاد‌ها و به خصوص معاونت عمرانی استانداری باید لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه دلاوری بنا به دلایل شخصی تقاضای بازنشتگی زود‌تر از موعد کرده است، خاطرنشان کرد: علی رغم میل باطنی مجبور شدیم خواسته ایشان را اجابت کنیم.

صادقی با بیان اینکه معاونت عمرانی می‌تواند به توسعه استان بسیار کمک کند، تصریح کرد: باید ارتباطات کاری و تخصصی با این مجموعه مانند سابق ادامه داشته باشد و ادارت کل طرح‌ها و پیشنهادات خود را به این معاونت برسانند.


فتنه‌گران می خواهند چهره سردار همدانی را مخدوش کنند

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سردار همدانی در سال ۸۸ و در مقابله با فتنه نقش برجسته ای داشت و با مدیریت قاطعی که انجام داد توانست اوضاع تهران را کنترل کند.

به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در مراسم بزرگداشت سردار شهید همدانی که در دفتر آیت‌الله نوری همدانی و با حضور دیگر مراجع عظام تقلید برگزار شد با اشاره به شخصیت این سردار شهید گفت: سردار همدانی در راه مباحث اسلام از پیش از انقلاب مبارزه کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم نقش موثری در تشکیل سپاه و حرکت های انقلابی داشت.

وی بیان داشت: سردار همدانی فردی با اخلاص و متواضع بودند و در عین تواضع قاطعیت نیز در کارها داشت که این قاطعیت را هم در دوران دفاع مقدس و هم پس از آن شاهد بودیم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: وی با اشاره به برخی تلاش های برای تخریب شخصیت سردار همدانی گفت: فتنه گران تلاش مذبوحانه ای انجام دادند که این کار را انجام دهند اما موفق نشدند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سردار همدانی در سال 88 و در مقابله با فتنه نقش برجسته ای داشت و با مدیریت قاطعی که انجام داد توانست اوضاع تهران را کنترل کند.

وی گفت: فتنه گرانی که در آن دوران از سردار همدانی سیلی خوردند امروز پس از شهادت ایشان تلاش می کنند تا چهره ایشان را مخدوش کنند و حتی موضوع شهادت ایشان را جعلی خطاب می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار