مسئول برگزاری دوره‌های تخصصی اداره کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تا پایان امسال، دوره تربیت مربیان خانواده «حدیث زندگی» در ۶ استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 16 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدداوود موسوی، مسئول برگزاری دوره‌های تخصصی اداره کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز در جمع رسانه‌ها از برگزاری دوره تربیت مربیان خانواده «حدیث زندگی» در ۶ استان خبر داد و اظهار داشت: بانی برگزاری دوره تربیت مربیان خانواده «حدیث زندگی» وزارت ورزش و جوانان است که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌ها و اهداف برگزاری این طرح تربیت مربی و پیشگیری از بروز آسیب‌های خانواده خانواده است، ادامه داد: در جلسات مشاوره مشکلات خانواده‌ها قابل حل است، اما به خاطر بالا بودن هزینه‌های مشاوره برخی افراد نمی‌توانند به مشاور مراجعه کنند و این راهنمایان تربیت شده در دوره تربیت مربیان خانواده «حدیث زندگی» با هزینه کمتر و به‌صورت رایگان اقدام به مشاوره می‌کنند.

مسئول برگزاری دوره‌های تخصصی اداره کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: این دوره با مشارکت موسسه امام خمینی (ره) قم و کارگروه روانشناسی و مشاوره آن با حضور ۲۳ نفر از اساتید برگزار می‌شود.

موسوی گفت: دوره با ۱۳۰ ساعت آموزش تلفیقی اعم از حضوری و مجازی برگزار و در پایان دوره، گواهی فعالیت به کسانی که قدرت انتقال داشته باشند اعطا می‌شود و تمام این مراحل حدود ۶ ماه طول خواهد کشید.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ شاهد برگزاری ۲ دوره کشوری در قم و لواسان بودیم، افزود: در سال گذشته نیز دوره تربیت مربیان خانواده «حدیث زندگی» در فارس و گلستان اجرا شد و امسال سومین دوره استانی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری دوره‌های تخصصی اداره کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: یکی از اثرات این دوره‌ها این است که اکنون در استان گلستان ۳۰۰ راهنمای خانواده داریم که چندین هزار نفر به آنان مراجعه کرده‌اند و از مشاوره در زمینه‌های مختلف روابط کلامی و آسیب‌شناسی و تغذیه و ... با رویکرد سبک زندگی اسلامی بهره می‌برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار