مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های راهسازی محور طریق الحسین از اهواز تا چذابه را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ 19 August 2023

مسعود بیات‌منش در خصوص‌ آخرین وضعیت محور طریق الحسین از اهواز به چذابه اظهار کرد: کل مسیر اهواز تا مرز چذابه ۱۱۴ کیلومتر است که از اهواز تا حمیدیه به طول ۲۶ کیلومتر به صورت کامل چهارخطه شده است.

وی افزود: در کوت سید نعیم یک قطعه ۵۰۰ متری در حال چهارخطه شدن، بهسازی و روکش آسفالت است. اعتبار موردنیاز برای تکمیل این قطعه حدود ۲۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات ملی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: این قطعه ۵۰۰ متری، بین مسیر ۲۶ کیلومتری چهارخطه اهواز تا حمیدیه و چهارخطه اهواز تا میدان ورودی سوسنگرد که طول آن ۵۳ کیلومتر است، واقع شده است که با تلاش عوامل این پروژه و در راستای رفع یکی از نقاط پرحادثه این مسیر مهم، در ایام اربعین حسینی (ع) امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیات‌منش عنوان کرد: پل کمربندی سوسنگرد در کیلومتر ۵۷ اهواز - چذابه واقع شده که برای تکمیل آن ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و حدودا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. جاده‌های طرفین پل نیز حدود ۷۰۰ متر است که باید پس از احداث پل ۴خطه شوند که برای این کار نیز به اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: اخیرا کیلومتر ۵۷ تا ۵۹.۵ محور اهواز - چذابه در خروجی سوسنگرد به صورت کامل چهارخطه شده است. همچنین از خروجی سوسنگرد تا کیلومتر ۶۶ این محور در روستای بردیه یک، پروژه‌ای به طول ۶.۵ کیلومتر در حال انجام است که تکمیل آن نیازمند بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: کیلومتر ۶۶ تا ۷۷.۳ محور اهواز - چذابه نیز به صورت کامل چهارخطه شده است. از کیلومتر ۷۷.۳ تا کیلومتر ۷۸ نیز یک پروژه به طول ۷۰۰ متر شامل احداث پل سابله و راه‌های طرفین با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

بیات‌منش عنوان کرد: کیلومتر ۷۸ تا ۸۶.۵ محور اهواز به چذابه نیز به صورت کامل چهارخطه است. همچنین در کیلومتر ۸۶.۷ تا ۸۸.۶ به طول یک کیلومتر و ۹۰۰ متر پروژه‌ای تحت عنوان کمربندی بستان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی افزود: از پل فلزی بستان تا پایانه مرزی (کیلومتر ۱۱۴ انتهای مسیر) جاده جدیدالاحداث دوخطه است که هم اکنون ۵ کیلومتر پایانی اتصالی به پایانه در حال اجرای روکش آسفالت است. با بهره‌برداری از آن در اربعین امسال از تنیدگی ترافیکی انواع کاربری‌های تعیین شده در کارگروه ترافیک ستاد اربعین جلوگیری می‌شود و نقش مهمی در تسهیل تردد زوار و خدام الحسین مواکب چذابه ایفا می‌کند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار