مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: پروژه موزه بیله‌سوار با همکاری شهرداری بیله‌سوار تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 19 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب ظهر شنبه در جلسه با شهردار و اعضای شورای شهر بیله‌سوار اظهار کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک شهر بیله‌سوار و وجود گمرک در این شهر که در سال‌های گذشته از نظر ورود مسافر نیز بسیار فعال بوده، احداث موزه این شهر متأسفانه به دلیل عدم تأمین مالی بلاتکلیف مانده است.

وی با اشاره به اینکه احداث موزه مطالبه مردم بیله‌سوار است، افزود: پروژه موزه با همکاری شهرداری بیله‌سوار تکمیل و راه‌اندازی می‌شود که با توجه به وسعت زمین و نیز امکان توسعه آن از سوی شهرداری می‌توان با الحاق بخش‌های فرهنگی و خدماتی از این پروژه بهره‌برداری مفید انجام داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمون جامع در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: در این آزمون ۱۸۷ نفر در شش رشته شرکت کرده بودند که بعد از اعلام نتایج قبول شدگان می‌توانند برای اخذ مدرک مرتبط با رشته خود اقدام کنند.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان حاضر در رشته‌های تخصصی راهنمای فرهنگی، راهنمای طبیعت‌گردی، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناس ارزیابی تأسیسات گردشگری و مدیریت فنی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری آزمون دادند.

حکم‌اله کیانی، شهردار بیله‌سوار نیز در این جلسه ضمن قدردانی از برگزاری شایسته جشنواره کوچ عشایر و بازدید سفرای کشور‌های مختلف از این منطقه، گفت: موزه بیله‌سوار و فضا‌های گردشگری از مطالبات مهم مردم است که حسن توجه و حمایت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی در این راستا قابل قدردانی است و انگیزه ما برای تکمیل این پروژه را دوچندان می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار