کد خبر: ۱۱۲۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۷ 21 August 2023

تابناک/گیلان فرماندار لنگرود، از لایروبی و احیای تالاب ۱۳۰ هکتار کیاکلایه خبر داد و بیان کرد: این تالاب علاوه بر اینکه مخزن آبی برای شهرستان است، به زیست بوم گیاهان و جانواران و فرصت گردشگری تبدیل خواهد شد.

به گزارش تابناک، محمدرضا جلالی امروز در جمع خبرنگاران، مردمی سازی و هوشمندسازی را رویکرد دولت سیزدهم برای ساماندهی امور اجتماعی و اقتصادی دانست و اظهار کرد: بیان دستاوردهای نظام در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات خوب دولت سیزدهم در شهرستان لنگرود طی دو سال گذشته، افزود: در هفته دولت امسال ۱۲۴ پروژه تحت ۲۶ عنوان و با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان در سطح شهرستان به بهره برداری خواهد رسید که در بخش های شهرداری ها و دهیاری ها و آب و فاضلاب و گاز و کمیته امداد و مسکن مددجویی و اشتغالزایی و مخابرات و طرح هادی و... است.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه به زودی ۱۲ خانه بهداشت روستایی را افتتاح خواهیم کرد، گفت: بندر چاف و چمخاله نیز در دست احداث بوده و می تواند برنامه های دریامحور استان و شهرستان را پیش ببرد.

جلالی کتابخانه شلمان را در شرف افتتاح دانست و متذکر شد: پروژه های نیمه تمام به ویژه پروژه های فرهنگی را در اولویت قرار دادیم و لذا فاز نخست مجتمع فرهنگی هنری اطاقور را به بهره برداری خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه ۲۴۰ واحد مسکن مددجویی در سطح شهرستان در دست ساخت است، اضافه کرد: اقتصاد لنگرود اقتصاد کشاورزی است و چای و برنج و مرکبات معیشت مردم را تامین می کند لذا در راستای کاهش مشکلات آب کشاورزی شهرستان، تجهیز و لایروبی انهار را در دستور کار داریم.

فرماندار لنگرود از لایروبی و احیای تالاب ۱۳۰ هکتار کیاکلایه خبر داد و بیان کرد: این تالاب علاوه بر اینکه مخزن آبی برای شهرستان است، به زیست بوم گیاهان و جانواران و فرصت گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد ۲۱ استخر پرورش ماهی و احداث ۲۰ کیلومتری راه روستایی، عنوان کرد: شهرستان لنگرود پس از شهرستان رشت دارای بیشترین متقاضی طرح نهضت ملی مسکن است و تاکنون ۲۳۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و ۱۸۰ واحد در حال احداث داریم و زمین ۲۳۰ واحد را تامین کردیم.

جلالی، با بیان اینکه در حوزه پسماند باید فرهنگ تولید زباله را اصلاح کنیم، ادامه داد: تولید زباله بیش از حد است و در روز ۱۲۰ تن زباله در شهرستان تولید می شود لذا باید تفکیک از مبدا را در دستور کار قرار دهیم؛ البته اعتباری برای جمع آوری و دفن بهداشتی زباله و تکمیل کارخانه کمپوست در نظر گفته شده و سوله پردازش به زودی راه اندازی می شود و سوله شیرابه نیز در دست احداث است.

فرماندار لنگرود از پرداخت تسهیلات ۸۸۰ میلیارد ریالی جهت اشتغالزایی ۲۳۳ نفر خبر داد و عنوان کرد: ۳۸ طرح مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی شده که تاکنون به ۳۴ طرح ۲۲ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

وی تعهد اشتغال شهرستان لنگرود در سال گذشته را ۱۶۴۷ نفر دانست که با تحقق ۱۱۶ درصدی به اشتغال ۱۹۱۰ نفری رسید و اضفه کرد: تعهد امسال نیز ۱۴۲۰ نفر است که امیدواریم محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار