مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی عنوان کرد؛
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون 119 مدیر در مدارس دولتی به علت تخلف دریافت شهریه از والدین عزل یا جابه‌جا خواهند شد و در همین راستا، 700 میلیون تومان وجه دریافتی را به والدین بازگرداندیم و بازدیدهای نظارتی خود را به میزان 3 هزار بازدید افزایش داده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 22 August 2023

به گزارش تابناک رضوی ، سید امیر شوشتری در نشست خبری به مناسبت هفته دولت و برنامه‌های این هفته در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: 232 مدرسه و حدود 1100 کلاس درس، 100 کلاس درس تربیت بدنی و 210 اتاق بهداشت در آستانه هفته دولت راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: رونمایی خدمات گروه‌های جهادی در هفته دولت از برنامه‌هایی است که در قالب گروه‌های فنی، بسیج دانش‌آموزی و طرح شهید عجمیان در مدارس سراسر کشور صورت می‌گیرد، همچنین افتتاح اولین مرکز مشاوره حل اختلاف خانوادگی زوجین فرهنگی در هفته دولت به همت معاونت پرورشی انجام خواهد شد.

شوشتری خاطرنشان کرد: در کنار افتتاح 110 کلاس درس، 8 سالن ورزشی و 4 استخر در قالب همین پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته 130 زمین چمن مصنوعی به سرانه ورزشی استان اضافه شد و میزان تامین سرانه زمین ورزشی به 400 درصد افزایش یافت، این در حالی است که در یک سال گذشته 1900 کلاس درس به استان اضافه شده است.

وی تغییرات گسترده مدیران مدارس و مدیران مناطق آموزش و پرورش را براساس نظام جامع ارزیابی عنوان کرد و افزود: تاکنون 119 مدیر در مدارس دولتی به علت تخلف دریافت شهریه از والدین عزل یا جابه‌جا خواهند شد و در همین راستا، 700 میلیون تومان وجه دریافتی را به والدین بازگرداندیم و بازدیدهای نظارتی خود را به میزان 3 هزار بازدید افزایش داده‌ایم.

شوشتری خاطرنشان کرد: توسعه متوازن رشته‌های فنی را نیز در دستورکار داشتیم و 46.5 درصد دانش‌آموزان استان به رشته‌های فنی هدایت شدند.

وی بیان کرد: قرارداد تاسیس 12 هنرستان جوار صنعت نیز منعقد شد و تلاش داریم در سال آینده این مقدار را به حدود 3 برابر افزایش دهیم. در جشنواره خوارزمی از نظر تعداد شرکت کننده، رتبه اول را داشتیم و 27 رتبه برتر نیز در استان کسب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: در جریان طرح بزرگ توانمندسازی فرهنگیان، برای نخستین بار با همکاری دانشگاه فرهنگیان، دوره‌های ضمن خدمت را ویژه مدرسان و مدیران مدارس غیردولتی برگزار خواهیم کرد. این دوره‌ها در قالب 6 دوره 60 ساعته برگزار می‌شود. ضمن اینکه برای مدیران مدارس دولتی و مدیران ستادی نیز در شهریورماه سال جاری دوره‌های ضمن خدمت برگزار خواهد شد.

شوشتری تصریح کرد: کاروان‌های تجهیزات ورزشی در 7 هزار و 300 مدرسه به ارزش 25 میلیارد تومان ارسالی داشتند و پنج کاروان تجهیزات هنرستانی هم به ارزش 80 میلیارد تومان را به هنرستان‌های استان ارسال کردیم و تلاش می‌کنیم 2 کاروان نیز در هفته دولت داشته باشیم.

وی از جذب 9 هزار آموزگار و دبیر در سال جاری خبر داد و گفت: حدود 4 هزار نفر از نیروهای بازنشسته نیز در سال تحصیلی جاری به خدمت ادامه می‌دهند. همچنین حدود 1000 نفر مربی پرورشی سهم استان از آزمون استخدامی پیش روست که با توجه به گستردگی خراسان رضوی، عدد بسیار کمی است و برای افزایش آن تلاش می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: همکاری خیرین در خصوص تامین اعتبارات ساخت مدارس در سال جاری به 300 میلیارد تومان خواهد رسید. این مشارکت همواره بین 20 تا 25 درصد اعتبارات را شامل می‌شد که تلاش بر این است که در سال جاری این عدد را به 30 درصد برسانیم.

در کنکور 1402؛ دانش آموزان تاثیر سوابق تحصیلی را جدی نگرفتند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: امتحانات نهایی امسال، معدل دانش‌آموزان خراسان رضوی 8.1 درصد نسبت به کل کشور افزایش داشته و همچنین 1.15 درصد افزایش نمرات پایه دروس را شاهد بوده ایم. قبولی پایه نهم نیز از 86.16 از سال 401 به بیش از 92 درصد رسیده است.

محمود رضایی مرحله‌ای شدن کنکور را یکی از دلایل اعتراضات دانش‌آموزان عنوان کرد وافزود: این یک دستور ملی بود و یکی دیگر از دلایل اعتراضات دانش‌آموزان به سختی سوالات امتحانات نهایی برمی‌گشت، زیرا کنکور هدف اصلی آموزش و پرورش نیست. بنا نیست همه رتبه برتر شوند و از این رو رتبه برتر برای ما شاخص نیست. با این حال تاکنون وجود تعداد زیادی از رتبه های 2 و 3 رقمی برای ما مسجل شده است و جمع بندی نهایی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رضایی با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تاکید کرد: متاسفانه در کنکور اخیر، دانش آموزان تاثیر سوابق، به خصوص دروس عمومی را جدی نگرفتند؛ این در حالی است که در کنکورهای 1403 و 1404 سراسری کشور، بنا است تا تاثیر معدل و سوابق تحصیلی به 50 و 60 درصد افزایش یابد. یکی از دلایل اصلی این مسئله مقابله با مافیای کنکور است و اولیا و دانش آموزان بحث دروس عمومی و تاثیر امتحانات نهایی را جدی بگیرند و به صحبت برخی مشاوران و موسسات کنکوری توجه نکنند.

معاون آموزش و پرورش افزود: در راستای عدالت آموزشی، مجوز 5 دبیرستان نمونه دولتی در کل استان و 2 دبیرستان دوره دوم صادر شده است. ضمن اینکه در مسابقات علمی پژوهشی سال گذشته، در مجموع 72 رتبه برتر توسط دانش‌آموزان استان کسب شده است. طرح آموزش برنامه‌نویسی به دانش آموزان دبیرستان‌های شبانه روزی نیز اجرایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار