کد خبر: ۱۱۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 15 October 2015
انزلی- ایرنا- دختران موج و صدف و باران شهر ساحلی محبوبشان انزلی را بر لوح کاغذ و بوم نقاشی به تصویر کشیدند.

نمایشگاه نقاشی ( بندرانزلی ، سال هزار و سیصد و چند ) حاصل اندیشه 20 هنرمند جوان است که هر یک با تکنیکی از شهرشان سخن گفته اند.
تالاب و نی هایش ، نهنگ روگا و کرجی مالا، مرد چشم به راه کشتی میرزا ، بندرگاه و جرثقیل ها ، خانه روستایی کنار مرداب ،موج شکن ، مناره ، برج ساعت و بلوار و بخشی از اقلیم و تاریخ شهر و زندگی مردمانش در این نقاشی ها ثبت شده است .
در این نمایشگاه آثاری از زهرا امیریگانه ، الهه نیک نفس، ترانه قلندری، ، سارا نوروزی، شعله آریان پور، کبری امیریگانه، فریناز بلوک باشی، لیلا پور حاجی، مستانه نیک آبادی، مهریا شیخ محبوبی، مهسا کریمی، نصیبه کوچکی نژاد، نگین عیناوی پور، هستی رفیعی، نگین هندلانی، سودابه میری، مونا ابراهیم زاده ، گیتا امیریگانه، مهسا سلیمانی و هانیه عباسی در معرض تماشا قرار دارد.
زهرا امیریگانه کارشناس ارشد نقاشی و مدرس دانشگاه ،هوشمندانه فضای این شهر بی نظیر اما در معرض خطرات جدی زیست محیطی و حال و روز آنهایی که در این شهر رشد می کنند اما به جبر زمانه همچون ماهی عظیم در گلوگاه پل گیر کرده اند را رسم کرده است.
کبری امیر یگانه دیگر مدرس نقاشی انزلی که خود میکسی از خاطرات به جای مانده را همچون تمبرهای باطل شده به سبکی نو بر بوم کشیده ، ویژگی نمایشگاه را نوستالژیک بودن کارها و جمع شدن دنیاهای متفاوت هنرمندان زیر یک سقف می داند.
*در این نمایشگاه فکر می بینم
فرزام امین صالحی منتقد هنری که به تماشای کارها ایستاده بود گفت : در ابتدا از برپا کننده چنین نگارخانه ای برای عرضه آثار هنرمندان شهر قدردانی می کنم.
وی اظهار کرد : چنین کارهای فرهنگی در شهرهای کوچک دیربازده است و فردی که سرمایه اش را برای چنین کاری صرف می کند باید عاشق هنر باشد .
وی خاطرنشان کرد: کیفیت کارها یک دست نیست اما به نمایش در امدن کارها موجب اعتماد به نفس و تشویق هنرمندان جوان به ادامه راه می شود.
امین صالحی ، نوآوری موجود در آثار را و خارج شدن فرم از سنت در کار هنرمندان جوان انزلی را قابل توجه خواند و متذکر شد: مهمتر از همه در این نمایشگاه فکر می بینم .
نمایشگاه با استقبال بسیار خوب اهالی فرهنگ و هنر و رسانه شهر انزلی مواجه شد.
کاوه چلمبری و رضا اکبری از خبرنگاران حاضر در نمایشگاه نیز کارها را جذاب و بالاتر از انتظار از هنرمندان جوان عنوان کردند .
نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «بندر انزلی، سال هزار و سیصد و چند» از 22 تا 28 مهر از ساعت پنج عصر تا هشت شب در نگارخانه شهنوش انزلی واقع در خیابان ناصرخسرو روبروی بانک ملی، ساختمان سام، طبقه هفتم آماده دیدار علاقمندان است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار