یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی به تشریح نکات ضروری برای انجام پیاده روی اربعین پرداخت.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 23 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایسنا دکتر محمدباقر شمسی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین گفت: در این ایام بسیاری از افراد راهی عتبات عالیات شده و در پیاده روی مسیر نجف تا کربلا شرکت می‌کنند. این پیاده روی طولانی بوده و نیاز است افراد برای جلوگیری از برخی آسیب های عضلانی، نکاتی را رعایت کنند.

شمسی تصریح کرد: پیاده روی طولانی‌مدت نیاز به آمادگی جسمانی دارد و افرادی که این آمادگی را ندارند باید با احتیاط بیشتری آن را انجام دهند.

این دکترای تخصصی فیزیوتراپی گفت: نکته مهم در بحث پیاده روی اربعین زمان پیاده روی است و افراد باید از پیاده روی یکسره و طولانی مدت اجتناب کنند.

وی افزود: افراد عادی که بدن سالم داشته و مسن نیستند باید هر نیم تا یک ساعت یکبار حدود پنج تا ۱۰ دقیقه استراحت کنند و افرادی که بیماری خاصی داشته و یا سن بالایی دارند، زمان پیاده روی برای آنها باید کوتاهتر باشد.

شمسی گفت: در روز اول پیاده روی که هنوز افراد به اصطلاح بدنشان گرم نشده باید مدت پیاده روی کوتاه باشد و بعد از سه تا چهار ساعت پیاده روی منقطع در طول روز باید پیمودن مابقی مسیر به روز بعد موکول شود و در روزهای بعد می توان مدت پیاده روی را افزایش داد.

این فیزیوتراپ نکته مهم بعدی برای پیاده روی اربعین را انتخاب کفش مناسب عنوان و تصریح کرد: کفش مناسب کفشی است که به خوبی قالب پا بوده و انعطاف داشته باشد. بهتر است زوار از کفش های ورزشی برای پیاده روی در این مسیر استفاده کنند.

وی تاکید کرد: توصیه می شود افراد از پوشیدن کفش نو در این پیاده روی خودداری کرده و کفشی را بپوشند که چندین بار استفاده شده و شکل پای آنها را به خود گرفته است و اگر می‌خواهند کفش نو استفاده کنند حتماً چندبار قبل از شروع پیاده روی از آن استفاده کنند.

شمسی با بیان اینکه کفش های کاملاً تخت برای پیاده روی توصیه نمی شود، گفت: کفش مناسب برای پیاده روی کفشی است که دو تا سه سانت پاشنه داشته باشد.

این فیزیوتراپ نکته مهم بعدی در پیاده روی اربعین را انتخاب کوله پشتی مناسب دانست و افزود: در وهله اول توصیه می شود افراد در صورت امکان از چرخ دستی برای حمل وسایل خود استفاده کنند، اما چنانچه مجبور به استفاده از کوله پشتی هستند توصیه می شود کوله پشتی سبکی را برای این کار انتخاب کنند.وزن کوله پشتی با وسایل درون آن نباید از یک دهم وزن فرد بیشتر باشد.

این متخصص فیزیوتراپی گفت: علاوه براین بندهای کوله پشتی باید پهن بوده و نه زیاد بلند و نه زیاد کوتاه باشد.

شمسی گفت: وزن کوله پشتی باید به مرکز ثقل بدن نزدیک بوده و درست روی پشت فرد قرار گیرد و این طور نباشد که عمده فشار به گردن وارد شده  یا کوله خیلی پایین تر از کمر قرار گیرد و آویزان باشد که فشار به شانه ها و کمر افزایش یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار