مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع اعتباری که از سال 1401 اداره کل ورزش و جوانان استان داشته تنها 700 میلیون تومان تخصیص یافته است، گفت: این استان در بحث تجهیزات ورزشی محروم است.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ 23 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محسن قطبی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهارداشت: تعداد سمن‌هایی که زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان فعالیت دارند، ۸۵ مورد بوده که از این تعداد ۲۸ سمن از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ایجاد شده است و از مجموع این سمن‌ها در استان، ۱۸ سمن دارای شناسه ملی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دو ساله فعالیت دولت سیزدهم ۳۱ کارگاه توانمندسازی برای سازمان‌های مردم نهاد در استان برگزار شده است، یادآور شد: همچنین تعداد ۲۲ طرح مربوط به سازمان‌های مردم نهاد در استان در سامانه وزارت ورزش و جوانان تصویب شده است.

قطبی با بیان اینکه ۱۳ شبکه استانی سمن‌ها در ذیل شبکه ملی انتخابات خود را برگزار کرده‌اند، یادآور شد: دو دبیرخانه حوزه کارآفرینی و علمی و پژوهشی در استان راه‌اندازی شده است.

وی به طرح ملی گفت و شنود با جوانان اشاره داشت و افزود: تاکنون ۳۸ برنامه گفت و شنود با جوانان در استان برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۹۶ کارگاه آموزشی پیش، حین و پس از ازدواج در استان برگزار شده است، اضافه کرد: همچنین در استان ۸۹۹۸ نفر در طرح سرباز مهارت آموزش دیده‌اند.

قطبی از برگزاری ۸۲ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۱۰۸ جلسه کمیته ذیل ستاد برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های فرزندآوری، مشاوره‌های تخصصی رایگان و طرح جوانی جمعیت گفت: از عید فطر تا عید غدیر طرح سه جلسه مشاوره رایگان اجرا که ۶۲۱ مورد از سه جلسه مشاوره رایگان در استان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان داشت: راه‌اندازی مرکز خیریه ازدواج در بیرجند، تولید و تهیه ۱۰ مورد انیمیشن در حوزه خانواده و صدور مجوز برای اولین مرکز واسطه‌گری ازدواج در استان از دیگر اقدامات در حوزه خانواده بوده است.

قطبی یادآور شد: طرح وصال، طرح تربیت مربی فرهنگی، طرح تربیت مربی خانواده تحت عنوان حدیث زندگی نیز از دیگر طرح‌ها در حوزه خانواده است که طرح حدیث زندگی از هفته گذشته در استان آغاز شده و ۱۰۰ نفر از علاقه‌مندانی که در این حوزه تخصصی فعالیت داشته‌اند شرکت می‌کنند.

وی از بهره‌برداری ۵۷ پروژه ورزشی در سطح استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و افزود: همچنین ۹۷۹ رویداد ورزش همگانی در استان داشته‌ایم که از این تعداد ۴۴۵ مورد در روستا‌ها برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت دارند که در هیأت‌های مختلف ورزشی پراکنده هستند، تصریح کرد: سال گذشته ۴۵ باب زمین چمن مصنوعی فوتبال در استان به مساحت ۶۶ هزار و ۷۵۰ مترمربع و ۳۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده است.

قطبی از افتتاح دو باب سالن ورزشی چند منظوره در استان با زیربنای ۳ هزار و ۵۰۵ مترمربع و ۱۷ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و یادآور شد: هچنین دو خانه جوان با ۵۵۰ مترمربع با اعتبار ۴ میلیارد ریال در استان تجهیز شده است.

وی ادامه داد: برای احداث ۲۵ باب زمین چمن مصنوعی در استان از نهاد‌های انقلابی و خیریه مساعدت گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای واکاری مجموعه چمن غدیر حدود ۵ میلیارد ریال هزینه شده است، اضافه کرد: تعداد ۵ باب استخر در شهرستان‌های قاین، فردوس، سرایان، سربیشه و نهبندان راه‌اندازی مجدد شده است.

قطبی با بیان اینکه از ابتدای سال بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه هیأت‌های ورزشی تخصیص یافته است، تصریح کرد: مجموع ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار سال ۱۴۰۱ بوده که در حال جذب آن هستیم.

وی با اشاره به طرحی که در حوزه محرومیت زدایی مرزی در استان با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در حال اجرا است، گفت: در حال حاضر ۱۶ پروژه فعال بوده و تعهد داریم طی چهار ماه آینده اجرا شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان داشت: از مجموع اعتباری که از سال ۱۴۰۱ اداره کل ورزش و جوانان استان داشته تنها ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

قطبی یادآور شد: همچنین از محل سفر دوم رئیس جمهور به استان ۶۰ میلیارد تومان برای حوزه ورزش در نظر گرفته شده که قرار شد تا به پروژه‌های بالای ۸۰ درصد اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ چمن مصنوعی در استان در حال اجرا بوده که طی هفته تربیت بدنی افتتاح می‌شود، افزود: اعتبارات تملک و داریی یا همان اعتبارات استانی حدود ۴۷ میلیارد تومان به ورزش و جوانان اختصاص یافت که از این میزان یک سوم معادل حدود ۳۵ درصد مربوط به شهرستان قاین بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در بحث تجهیزات ورزشی محروم بوده و نیاز به پیگیری و رصد رسانه‌ها دارد و تلاش داریم تا جذب اعتبارات را برای هیأت‌های ورزشی داشته باشیم، بیان کرد: در ورزش قهرمانی در دو سال گذشته در حوزه مسابقات جهانی هشت مدال، آسیایی هفت مدال، بین‌المللی هشت مدال و در مسابقات کشوری رسمی ۱۸۱ مدال ورزشکاران استان کسب کرده‌اند.

قطبی ادامه داد: همچنین در دو سال گذشته، ۳۶۹ نفر اعزام به مسابقات ملی و منطقه‌ای، ۷۱ نفر دعوت به اردو‌های تیم ملی و ۲۴ نفر عضو تیم ملی هستند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۴۷ خانه ورزشی روستایی در استان تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار دو خانه نشاط و تندرستی در استان احداث شده و همچنین ۵ خانه نشاط و تندستی نیز در حال اجرا است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از بهره‌برداری ۵۷ پروژه ورزشی در سطح استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار