مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت پروژه‌های ۴۴۸ میلیارد تومان طرح روستایی اعم از مقاوم‌سازی مسکن و طرح هادی روستایی در سطح استان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 24 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همزمان با هفته دولت پروژه‌های ۴۴۸ میلیارد تومان طرح روستایی اعم از مقاوم‌سازی مسکن و طرح هادی روستایی در سطح استان افتتاح می‌شود.

وی گفت: در این هفته ۱۱۳ طرح هادی روستایی با هزینه کرد ۱۲۸ میلیارد تومان و هزار و ۱۱۳ واحد مسکن مقاوم‌سازی شده با هزینه‌کرد ۳۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تهیه و بازنگری طرح هادی در ۹۱۸ روستای استان انجام شده است، افزود: طرح هادی، شناسنامه روستا بوده که هر ۱۰ سال یکبار باید انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد، ۳۰۵ طرح بازنگری شد که ۱۴۱ طرح مربوط به هشت سال قبل از دولت و دو سال اخیر نیز ۱۳۹ طرح است.

تنها تصریح کرد: از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن در سال ۵۸ طرح هادی در ۶۸۸ روستای استان اجرا شده که ۲۷۳ طرح هشت سال قبل از دولت فعلی و ۱۰۳ طرح با ۲۹۲ میلیارد تومان در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: اجرای تهیه طرح‌های گردشگری و بافت‌های روستایی ۶ طرح با اعتبار ۵۳۵ میلیون تومان در دولت سیزدهم انجام شد.

وی با اشاره به اختصاص قیر رایگان برای هزار و ۵۴ طرح روستایی در استان، یادآور شد: در هشت سال دولت قبل اختصاص قیر برای آسفالت ۵۵۹ روستا با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان و در دو سال دولت سیزدهم ۴۹۵ روستا با اعتبار بیش از ۲۰۶ میلیارد تومان اجرا شد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار