مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۱۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهوری برای راه اندازی بازارچه های صنایع دستی و توانمندسازی بانوان این حوزه با اولویت شهرستان های مرزی مصوب شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ 27 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهارداشت: میراث فرهنگی در قالب حوزه گردشگری یکی از سه پیشران اقتصادی خراسان جنوبی است.

وی میراث فرهنگی جزو چند دستگاه اشتغال‌زای خراسان جنوبی دانست افزود: در حوزه میراث استان نیز طی دو سال اخیر ۴۲ اثر منقول و غیرمنقول خراسان جنوبی ثبت آثار ملی شد.

همچنین ۵۰ اثر تاریخی خراسان جنوبی در این مدت مرمت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: پرونده ثبت جهانی چهار کاروانسرا خراسان جنوبی نیز در دستور کار است.

شاهوردی اضافه کرد: بیشترین آسیاباد‌های ایران در خراسان جنوبی است و ارزیابان ثبت جهانی یونسکو به خراسان جنوبی آمدند و پرونده آن را با دیگر استان‌ها برای ثبت جهانی بررسی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد بوم گردی‌های جدید در استان گفت: طی دو سال اخیر بیش از ۸۵ مجوز در این حوزه صادر شده است.

شاهوردی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی تاکنون بیش از ۳ هزار نفر با عنوان صنعتگران صنایع دستی آموزش رسمی دیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان این که طی دو سال گذشته بیش از ۲ هزار مجوز در حوزه صنایع دستی استان صادر شده است، یادآور شد: همچنین در این مدت ۱۵ نمایشگاه با همکاری ۶۰ صنعتگر و ۷۰ بازارچه به مناسبت‌های مختلف راه اندازی شد.

شاهوردی به حوزه اعتبارات در بخش میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: میزان اعتبارات ابلاغی و استانی سال ۹۹، ۱۸ میلیارد تومان، ۱۴۰۰ به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: از محل سفر اول رئیس جمهور ۶۰ میلیارد تومان برای حوزه میراث مصوب و سال ۱۴۰۰، ۲۲ میلیارد تومان و امسال ۱۴ میلیارد تومان اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از رشد ۲۱۹ درصدی اعتبارات استانی میراث طی دو سال گذشته خبرداد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهوری برای راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی و توانمندسازی بانوان این حوزه با اولویت شهرستان‌های مرزی مصوب شد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار