برای نخستین بار در شهر میراث جهانی یزد؛
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: تحویل پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی شامل کالاهای برقی مصرفی خانگی، همچون یخچال‌ها، اجاق‌های مایکروویو، تلویزیون، کامپیوتر، موبایل، لامپ و انواع باتری‌ها و…در غرفه مخصوص مستقر در مجاور پارک شادی انجام می گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 29 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد رضا برزگر با اشاره به حجم بالای پسماندهای الکترونیکی در سال های اخیر و یکی از موضوعات جدی در حوزه محیط زیست اظهار کرد: این پسماندها به دلیل خروج گازهای سمی و نشت ترکیبات خطرناک مانند سرب، جیوه و سایر فلزات سنگین در محیط اطراف محل دفن، باعث از بین رفتن گیاهان، آلودگی منابع آب زیرزمینی و خاک و تولید کمپوست می‌شود به همین دلیل باید به‌صورت جداگانه و با روش‌های علمی حمل، دفع و بازیافت شود تا مانع از اثرات مخرب بر محیط‌ زیست و انسان‌ها شود.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهری با استقرار ایستگاه جمع آوری پسماند الکترونیک در محل بلوار دانشجو در مجاور پارک شادی با دریافت پسماندهای الکترونیک و ویژه خانگی جهت دفع مطابق ضوابط زیست محیطی اقدام می نماید و شهروندان با تحویل پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی خود، کیسه زباله خودرویی و جعبه ایمن مخصوص جمع آوری پسماندهایی از قبیل باتری، تیغ و ... دریافت می نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار