معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای و بریکس آغاز ورود به دروازه‌های توسعه، پیشرفت‌های گسترده کشورمان در بخش‌های مختلف است.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ 29 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدمحمد حسینی در آغاز عملیات اجرایی مرتفع‌ترین برج دوقلو استان اردبیل، اظهار کرد: در طی ماه‌های اخیر، جمهوری اسلامی ایران با رویه و نگاه‌های متفاوت و خاص دولت سیزدهم منجر به عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و بریکس شد.

وی افزود: عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگ‌های و بریکس منجر به تحولات قابل توجهی در حوزه سیاسی و اقتصادی کشورمان خواهد شد.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به عضویت ایران در شانگ‌های و بریکس گفت: موضوع اتصال راه آهن جنوب_شمال کشورمان علاوه بر اینکه برای کشورمان یک امر مهم و استراتژیکی است برای کشور‌های همچون چین و هند یک مسئله مهمی محسوب می‌شود که منجر به سرمایه گذاری کشور‌های فوق در این ابر پروژه ملی خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از تعلل دو دهه‌ای، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، این ابر پروژه ملی به شکل ویژه در دستور کار دولت و متخصصان ایرانی وزارت نفت قرار گرفت و به لطف پروردگار روز گذشته این پروژه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به بهره‌برداری فاز ۱۱ پارس جنوبی ادامه داد: برای بسیاری از کشور‌ها و متخصصین حوزه نفت و گاز، بهره‌برداری پروژه با همت نخبگان ایرانی بسیار قابل توجه است که در گذشته بهره‌برداری و فعالیت این پروژه را در گره رفع تحریم‌ها و ورود شرکت‌های توتال و شل می‌دانستد.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: علی رغم مشکلات و تنگنا‌های موجود، در طی دو سال اخیر اقدامات بسیار گسترده‌ای در سطح کشور انجام شده و در حوزه عمرانی، استان‌ها به کارگاه‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده است.
منبع/فارس

برچسب ها: اردبیل ، حسینی ، شانگهای
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار