مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۶ دستگاه متولی واگذاری زمین هستند، گفت: از طریق پنجره واحد مدیریت زمین تا کنون ۱۳ مورد زمین‌خواری در استان شناسایی شده است که براساس عکس‌های ماهواره‌ای هر ۲ هفته یک‌بار اطلاعات بروز می‌شود و از زمین‌خواری جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ 29 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی بلالی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۲۷.۲ است و به دلیل افزایش شبکه‌های تلفن همراه استفاده مردم از تلفن ثابت کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر استان ۹۸۱ روستا دارد که ۵۷۵ مورد آن بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد روستا ۷۹۷ مورد دارای پوشش تلفن ثابت از طریق مخابرات یا سایر اپراتور‌ها هستند.

وی افزود: ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه با پوشش‌دهی همراه اول ۱۲۷ درصد است که پوشش جاده‌ای به تفکیک، نسل ۲، ۱۳.۲ کیلومتر، نسل سه، ۹۱۶ کیلومتر و نسل چهار، ۴۳۶ کیلومتر است و پوشش جمعیتی به تفکیک، نسل ۲، ۹۱ درصدف نسل سه ۸۴ درصد و نسل چهار ۷۸ درصد است.

بلالی بیان کرد: ضریب نفوذ استفاده از شبکه ایرانسل در استان ۳۱.۶ است که پوشش جاده‌ای به تفکیک، نسل ۲، ۹۱۰ کیلومتر، نسل سه، ۷۶۱ کیلومتر و نسل چهار، ۲۰۵ کیلومتر است و پوشش جمعیتی به تفکیک، نسل ۲، ۸۲.۶۶، نسل سه ۷۷.۲۴ و نسل چهار، ۴۶.۵۷ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اضافه کرد: ضریب نفوذ استفاده از شبکه رایتل به مراتب کمتر و ۵.۲۵ است که پوشش جاده‌ای آن به تفکیک، نسل سه ۱۹۲ کیلومتر و نسل چهار، یک کیلومتر است و پوشش جمعیتی تنها برای نسل سه و ۲۸.۰۷ است.

وی با اشاره به وجود ۱۴ سایت BTS در استان، تصریح کرد: ۱۰۳ هزار و ۹۷۸ کاربر استان مشترکان پهن‌باند اینترنت ثابت و یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۷۱۲ کاربر مشترکان پهن‌باند سیار بر روی تلفن همراه خود هستند که در مجموع ضریب نفوذ ۱۲۹.۹ است.

بلالی اظهار داشت: ۳۴۳ روستا در حال حاضر مرکز مخابراتی دارند و از پوشش ADSL استفاده می‌کنند همچنین در حال حاضر ۱۰ واحد پستی شهری و ۳۲ واحد پستی روستایی در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: کل دفاتر روستایی که خدمات پیشخوان دولت با مجوز رسمی دارند ۸۲ مورد هستند همچنین ۱۱ باجه پست‌بانک در روستا‌ها و پنج شعبه در شهر‌ها به مردم خدمات پولی و مالی ارائه می‌کنند.

نصب ۲۵ دستگاه ATM برای روستا‌های استان

وی با اشاره به نصب ۲۵ دستگاه ATM از محل اعتبارات وزارت فناوری و اطلاعات برای روستا‌های استان، ادامه داد: ابلاغ ایجاد ۴۰۸ کیلومتر فیبرنوری در ۲ حوزه شهری و روستایی برای استان گرفته شد که در فاز اول ۳۵۰ کیلومتر با هزینه‌‍ ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای هر کیلومتر اجرایی شد.

بلالی با اشاره به کوهستانی بودن استان و دشوار بودن حفاری‌ها، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای فیبر نوری این است که در مناطقی که ارتباط از طریق لینک رادیویی محدودیت دارد پهنای باند مراکز و سایت‌های اپراتور‌ها تامین شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: علاوه بر اجرای ۴۰۸ کیلومتر فیبر نوری در فاز اول مجوز اجرای ۸۸۹ کیلومتر در فاز دوم نیز گرفته شده است و در حال حاضر چهارمحال و بختیاری بالاترین آزمایش و تحویل فیبر نوری برای مراکز مخابرتی و سایر اپراتور‌ها را دارد.

وی افزود: در فاز دوم فیبر نوری مجوز اجرای ۲۴۰ کیلومتر گرفته شده تا از چلگرد به سمت دهستان موگویی فیبر نوری کار شود و پهنای باند منطقه افزایش یابد که استارت این طرح در هفته دولت زده شد و تا پیش از شروع بارندگی‌ها در گردنه عسل‌کشان پایان می‌یابد.

بلالی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای فیبرنوری و توسعه زیرساخت‌های تلفن همراه به شرکت پیمانکار ابلاغ شده است تا پایان سال ۱۴۰۴ کل پروژه تحویل داده شود و ۱۰۰ درصد خانوار‌های مرکز استان و ۸۰ درصد خانوار‌های سایر استان به فیبرنوری دست پیدا کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به ضرورت حمایت از کسب و کارها، اظهار داشت: برای کسانی که در این حیطه فعالیت داشته باشند از محل بند الف و بند ب تبصره ۱۸ تسهیلات پرداخت می‌شود.

پارک فاوا در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

وی گفت: شعبه پارک ارتباطات در شهرکرد برای جوانانی که در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند، اما تجهیزات و امکانات ندارند راه‌اندازی می‌شود و استان چهارمحال و بختیاری جز چهار استانی است که برای ایجاد پارک فاوا مجوز گرفته است.

بلالی خاطرنشان کرد: تجهیزات تمام رشته‌های مرتبط با فناوری اطلاعات از جمله گیم، انیمیشن، کدنویسی و تولید محتوا در این مجتمع آماده می‌شود تا شاهد توسعه اقتصاد دیجیتال در استان باشیم و از مهاجرت جوانان استان جلوگیری شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: مجوز تاسیس سه گلخانه هوشمند برای استان گرفته شده است و جوانان علاقه‌مند می‌توانند زمین‌هایی که از صفر تا صد آماده شده را تحویل بگیرند و کار در این گلخانه‌ها را فراگیرند.

وی بابیان اینکه تا کنون ۹۰ درصد دستگاه‌ها به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل شدند، تصریح کرد: تا پایان دی‌ماه باید ۲۰ درصد خدمات به صورت هوشمند ارائه شوند و تا پایان اسفندماه کل خدمات باید از طریق این پنجره به صورت هوشمند ارائه شوند و مراجعه به ادارات به حداقل برسد.

کشف ۱۳ مورد زمین‌خواری در استان از طریق عکس‌های ماهواره‌ای

بلالی با اشاره به اینکه ۱۶ دستگاه متولی واگذاری زمین هستند، اظهار داشت: از طریق پنجره واحد مدیریت زمین تا کنون ۱۳ مورد زمین‌خواری در استان شناسایی شده است که براساس عکس‌های ماهواره‌ای هر ۲ هفته یک‌بار اطلاعات بروز می‌شود و از زمین‌خواری جلوگیری می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: مردم می‌توانند شکایات خود را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق سامانه ۱۹۵ ثبت کنند تا در کمتر از ۲۴ ساعت به مشکلات رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار