مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب اردوهای جهادی دامپزشکی از اردیبهشت‌ماه سال جاری تا کنون به صورت هفتگی در مناطق محروم و سخت‌گذر استان 500 هزار مترمربع از اماکن نگه‌داری دام عشایر به صورت رایگان سمپاشی شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳ 29 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از فارس، محمد اسدی گفت: در قالب اردو‌های جهادی دامپزشکی از اردیبهشت‌ماه سال جاری تا کنون به صورت هفتگی در مناطق محروم و صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری ۵۰۰ هزار مترمربع از اماکن نگه‌داری دام عشایر و روستاییان به صورت رایگان سمپاشی شد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این میزان سمپاشی برای مقابله با انگل‌های خارجی دام و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مهلک همچون تب کریمه کنگو انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ لیتر سم مورد نیاز این طرح توسط اداره‌کل دامپزشکی استان تهیه شده است و گروه‌های جهادی با مساعدت فرمانداران، بخشداران، دهیاران روستا‌ها اقدام به سمپاشی اماکن نگه‌داری دام کرده‌اند.

اسدی با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو نوعی کنه است، اضافه کرد: با سمپاشی اماکن نگه‌داری دام تا حد بسیار زیادی این انگل‌های خارجی از بین رفته و از بروز این گونه بیماری‌ها جلوگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار