خرم‌آباد - مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: لرستان برای چهارمین سال پیاپی عاری از بیماری تب خونریزی دهنده «کریمه کنگو» بود.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 30 August 2023

به گزارش تابناک لرستان، مصطفی زبردست امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات اخذ شده از دانشگاه علوم پزشکی برای چهارمین سال پیاپی استان لرستان عاری از نظر بیماری مشترک بین انسان و دام تب خونریزی دهنده، «کریمه کنگو» است.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه تب خونریزی دهنده «کریمه کنگو» جز خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات است، طی هماهنگی صورت‌گرفته با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و انجام اقدامات بهداشتی و آموزشی برای چهارمین سال پیاپی استان از این بیماری عاری است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: این بیماری در دام‌ها هیچ‌گونه علائم بالینی خاصی ندارد و افراد در معرض خطر شامل دامپزشکان، سلاخان قصابان، دامداران و چوب‌داران هستند که رعایت مسائل بهداشتی از قبیل استفاده از لباس کار، چکمه و دستکش هنگام تماس با دام، سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، و جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام و پیش سرد گذاری نقش بسزایی در جلوگیری از شیوع این بیماری خواهد داشت.

زبردست، تصریح کرد از ابتدای فصل گرم سال باتوجه‌به زاد ولد حشرات و به‌خصوص کنه‌ها خطر بروز بیماری‌های گرمسیری با منشأ دامی گسترش پیدا می‌کند که با اقدامات شبانه‌روزی همکاران دامپزشکی استان تاکنون و در سال جاری موردی از بیماری در استان مشاهده نشده است.

وی از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست کرد که نسبت به رعایت الزامات بهداشتی مدنظر دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان جهت جلوگیری از شیوع بیماری اقدام کنند.
منبع/مهر

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار